Carlos Ghosn, a Renault-Nissan szövetség vezére elárulta el, hogy egyelőre az indiai piacra szeretnének betörni a 3,7 mézeres miniautó-SUV keverékkel, de több ázsiai, dél-amerikai és afrikai országban is megjelenik.
Nincs viszont tervben az európaiaknak szánt verzió,
holott valószínűleg lenne rá kereslet. Nem is lenne nagy szó turbósra cserélni a csenevész 900-as, mindössze 54 lóerős szívómotort.
Mindez valószínűleg a szigorú uniós szabályozások miatt van, hiszen az indiai Kwid alapverziója még légzsákot sem tartalmaz. Ironikus, hogy ettől függetlenül minden példány megkapja a 7 colos, érintőképernyős fedélzeti rendszert.
A Kwid ABS-t sem kap szériatartozékként,
bár az indiai bemutatón kiemelték, hogy akár ESP-t rendelhetnek majd a vásárlók.
Mindezeket persze be lehetne építeni az esetleges európai változatokba, de a modern vezetéssegítő asszisztensek hiányoznak, és nagy kérdés, mennyi pénzt fordítottak a karosszéria gyalogos- és utasvédelmére. Egy esetleges rossz Euro-NCAP törésteszt balmázsát nem kockáztatná a Renault.
Természetesen a fejlődő országonak szánt, lecsupaszított modell gyártása jóval olcsóbb az európai darabokénál, és nagy volumenben komoly profitot termelhet a cégnek. Hamarosan nyilvánosságra hozzák az indiai árát,
a várakozások szerint átszámítva 1,5 millió forint alatt meg lehet már venni,
a már említett fapados kivitelben.
Ne feledjük, hogy a Dacia igen népszerű, így valószínűleg a gyáriak most elegendőnek tartják a Duster, a Sandero, a Logan, a Lodgy és a Dokker típusok forgalmazását. Itthon szerencsére nem kerül piacra olyan Dacia, amelyikben nincs ABS, ESP illetve négy légzsák, azaz a hazai vásárlók biztonságban utazhatnak.