Augusztus 26-án az Origo is beszámolt arról, hogy a Lockheed Martin és a BAE Sytems pályázatát megelőzve a híres Cougar MRAP (aknatámadás elleni védelmű) teherautók gyártója, az Oshkosh nyerte az amerikai hadsereg és a haditengerészet tenderét. Első körben 6,7 milliárd dollár (átszámítva 1900 milliárd forint) értékben szállítanak le 2020-ig 17 ezer új terepjárót, de az államnak vételi opciója van további 55 ezer példányra, ha beválik a harctereken.
Most a gyártó fontos további részleteket árult a JLTV kategóriás (Joint Light Tactical Vehicle) gépről, de előtte leszögezték, milyen hibák kiküszöbölését kérte a hadsereg.
Az 1983-ban bemutatott Humvee eredetileg páncélzat nélkül született,
az utólagos védelem erősen csökkenteti terepjáró képességeit. Emellett sokat fogyaszt és érzékeny a karbantartásra, az utóddal szemben mégis a legfőbb követelmény a jobb manőverezés mellett a bent ülő katonák hatékonyabb védelme volt.
Az Oshkosh L-ATV már eleve páncélozott karosszériával készül, még az ülései is védelmet nyújtanak a robbanóanyagokkal szemben, emellett automatikus tűzoltórendszerrel is felszerelik. Azt ígérik, közel olyan hatékonyan védi ki a merénylők aknatámadásait és bombáit, mint a V-alvázvédelmű MPRAP gépek, de azoknál sokkal könnyebb, fordulékonyabb és takarékosabb.
Különlegessége a fedélzeti generátor (állítólag tüzelőanyag-cellás hajtású), erről látják el árammal többek között a fedélzeti kommunikációs rendszereket, például a műholdas telefont. Természetesen a zavarszűrés sem maradhatott el, a külvilág eseményeiről pedig több kamera és infrás éjjellátó tudósítja a katonákat.További érdekesség, hogy
az L-ATV 510 milliméteres úton állítható rugókat kapott,
így szállításhoz fel lehet emelni, terepezéskor pedig növelhető a hasmagassága.
Korábban szó volt arról, hogy a Humvee-utód hibrid hajtást kaphat, de az Oshkosh maradt inkább a bevált technikánál: a General Motors-féle 6,6 literes, V8-as turbódízelt szereli be a kocsi orrába, több mint 305 lóerővel és 705 Nm nyomatékkal. Ez az dízelmotor hajta a GM pickupjait és haszonjárműveit is, a tartóssággal aligha lesz probléma. Amerikai autóhoz illően természetesen a váltó is automata, akárcsak a Humvee-ben.