A német autóklub vizsgálatán a kisautók számára készült 165/70 R14T gumik mellett az alsó-középkategóriás modelleknél használt 205/55 R16H méretűeket tették próbára. Összesen 35 fajta abroncsot vásároltak, a többségük összességében megnyugtató eredményt produkált.
Ugyanakkor négy kifogásolható és egy elégséges modellt is találtak
az évek óta ugyanolyan protokoll szerint zajló teszten.
A 14 colos méretosztályban (a linkre kattintva látja a részletes eredményeket) a Goodyer UltraGrip 9, a Michelin Alpin A4 és a Dunlop Winter Response 2 kapott kiváló eredményt. Ezek a modellek egyaránt jól szerepeltek száraz és havas körülmények között, igaz, esőben egyikük sem teljesít kiemelkedően, a gyártók egyértelműen a havas tulajdonságokat tartották szem előtt a fejlesztések során.
Más kérdés, hogy ez feltétlenül indokolt-e a közép-európai enyhe időjárás mellett.
Míg a legjobbaknál csak néhány apróbb kritikát fogalmazhatott meg az autóklub, addig a sereghajtók már több területen is elvéreztek. Legyen szó akár az Aeolus Snowace AW02-ről, a Linglong Green-Max Winter HP-ról vagy a Mentor M200-asról, a 14 colos abroncsok közül egyértelműen ezekkel a legveszélyesebb autózni. Bár szárazon még értékelhető eredményt tudnak felmutatni, havas és vizes útszakaszon nem megfelelő a tapadásuk.
A 16 colos, jellemzően a Golf kategóriájú autókra szerelt gumik között a Continental WinterContact TS 850 és a Yokohama W.drive V905 vizsgázott kiválóan, kettőjüknél csak a kissé zajos gördülést hozták fel kritikaként.
Nem úgy a legrosszabb Avon Ice Touring ST, az olcsó abroncs a teszt leghosszabb fékútját produkálta. Míg a Michelin Alpin A5-ös már 36,2 méter alatt lelassul 80-ról 20 km/órára, addig az Avon ezt 44,5 méter alatt hajtja végre, ez
két kisautóhossznyi különbség fékútban.
Száraz úton sem sokkal jobb a helyzet, így az ADAC nem javasolja a gumi megvásárlását.
Mivel az autók mellett a gumiabroncsok is sokat fejlődtek az elmúlt években, ezért már
a középmezőnyben végzett darabok is felülmúlják az öt évnél idősebb, gyakran erősen kopott abroncsokat,
amik sok hazai autón megtalálhatóak. A csere tehát mindenképpen javasolt, azonban nem szükséges ahhoz teljesen kiapasztani a pénztárcát, hogy biztonságosan közlekedjünk télvíz idején. Csak a nagyáruházakban kapható diszkontgumikkal nem árt az óvatosság.