Az elmúlt évtizedben komoly fejlődésen ment keresztül a hazai úthálózat, ami azért, ha a nyugati szintet nem is, de a korábbi állapotokat messze felülmúlja. Csakhogy
a sebességhatárok sok esetben nem tükrözték az úthálózat javulását,
ezért most a Nemzeti Közlekedési Hatóság (NKH) felülvizsgálta a korlátozásokat.
A Vezess.hu cikke szerint több szakaszon, például az M0-s északi szektoránál (a 2-es főút és az M2-es csomópontjánál) a korábbi 80 km/h-s korlátozást feloldva immár 100-zal lehet haladni, és ezt az Origo rendszeresen arra járó munkatársa is tapasztalta. Ugyanígy 100-ra nőtt az M51-esen is a sebességhatár, közölte a portállal a Magyar Közút Zrt. képviselője. Az M0 déli szektorában (az M6 és az M7 között) pedig 100 helyett 110-zel hömpölyöghet az autófolyam.
Azok, akik gyakran autópályáznak, biztosan örülni fognak az M5-ös autópálya fővároshoz közeli részén történt emelésnek, tavaly óta ott 100 helyett már 130-cal lehet haladni. Most ugyanúgy 130-ra nőtt a korábbi 100 km/h-s korlátozás az M6-os érdi szakaszán, míg a budapesti 8 kilométeres részen 80 helyett 100-zal lehet haladni.
Bár az M3-as mostanság a lezárt szakaszok és a dugók miatt került be a hírekbe, jó hír, hogy mostantól két részén is 100-ról 120-ra emelkedett a csúcssebesség.
Mivel egy tábla cseréje a kiépítéssel együtt alig 15400 forint,
meglehetősen olcsón sikerült lecserélni az eddigi jelzéseket. A változtatásokra mindenütt szemlézés és a baleseti adatok elemzése után került sor.
A táblákon túl más változtatásokra is lehet számítani, hiszen a közlekedéspolitikáért felelős államtitkár múlt heti bejelentése alapján bővíteni fogják a gyorsforgalmi utak típusait. Így megjelenik majd az „M gyorsút” is, ami egy 2x2 sávos, leállósáv nélküli gyorsforgalmi út lesz, fizikai elválasztósávval, magyarul korláttal. Szintbeli keresztezések (lámpák, körfogalmak) is lesznek rajtuk.
Korábbi cikkünkben konkrét információkat közöltünk arról, hogy mikor és hogyan valósulhat meg az új, a sztrádáknál lényegesen olcsóbban építhető úttípus. Már most tudható, hogy elsőként az M44-es, valamint az Eger és Kaposvár közötti bekötőút alakul át, az autóutakon is használt 110 km/h-s sebességkorlátozással.