Már csak pár nap van hátra a Frankfurti Autószalonig, de a Jaguar se várta meg a megnyitót, már most megmutatta az F-Pace-t. Ezzel az autóval
a nagymacskás márka is belép a prémium SUV-k világába,
bár korábban az ilyesmi szentségtörés lett volna.
Ám a Porsche elsöprő sikert aratott a Cayenne-el, majd a Macannal, nemsokára indul a Maserati Levante gyártása, és persze ott a Bentley Bentayga is, tehát a lépés időszerű és indokolt. Noha még csak oldalról látjuk, a forma nem okoz különösebb meglepetést, a már meglévő típusok elemeiből épül fel. Ismerősek a lámpák is, a hátsó az F-Type-ot idézi.
Az új modell is a nagyobbrészt alumíniumból készült iQ platformot használja, kettős keresztlengőkaros első, és többlengőkaros hátsó felfüggesztéssel. Utóbbi helytakarékos kialakítású, így
a hátsó ülésen és a csomagtérben sem kell szűkölködni,
és az új terejáró könnyebb lehet riválisainál.
Egyelőre nem adtak információt a motorokról, de az Ingenium sorozat négyhengeres benzines és dízeljei várhatók, valamint egy háromliteres V6-os, ez utóbbi már turbófeltöltéssel.
Később akár az F-Type 5 literes, kompresszoros V8-asa is bekerülhet,
ezzel már a Porsche ellenfelévé lépne elő. Még csak pletyka, de egy közel 500 kilométeres hatótávolságú, teljesen elektromos verzió is jöhet, de erre pár évet várni kell.
A Jaguar F-Pace értékesítése az idei debütálás után a jövő év elején indul. Ma a Porsche évente kétszer annyi autót ad el, mint a Jaguar - az indiai tulajdonú angol márka célja nem lehet más, mint az új SUV-val utolérni a német konkurenciát.