Bár vezetni nem lehetett a budapesti bemutatón, az üléspróba alapján annyi kiderült, hogy az új, K Astra a kisebb külső méretei ellenére tényleg tágasabb elődjénél. A hosszúságot 50 milliméterrel (4370 mm) csökkentették, és szokatlan módon még a tengelytáv is 20 milliméterrel rövidebb lett.
Szerencsére a régi Astra legnagyobb hibáját, a nagy tömeget kijavították,
az új generáció változattól függően 120-200 kilóval könnyebb elődjénél, részben a méretcsökkentésnek, részben az új padlólemeznek köszönhetően.
Elöl eddig is jól el lehetett férni, az új Astra inkább a hátsó utasokat kényezteti jobban:
a 35 mm-es lábtérnövelés is kellett, de érzésre főleg a fejtér lett jóval tágasabb, pedig a kocsi magassága is csökkent 25 mm-rel.
Ehhez persze kissé le kellett ereszteni a hátsó üléseket, de annyira azért nincsenek mélyen, hogy egy átlagos magasságú felnőttnek ne támassza meg kellően a combját az ülőlap. A feláras első ülések kihúzható combtámasszal rendelkeznek, emellett masszírozásra és szellőztetésre is képesek.
A jobb anyaghasználatú műszerfalon a minimumra szorították le a kapcsolók és a gombok számát, mivel a funkciók nagy részét már a magyar nyelven kommunikáló, nagyméretű érintőképernyőről lehet elérni, de az analóg órák közé is jutott egy kisebb, színes képernyő. Nem változott a csomagtartó mérete, továbbra is 370 literes.
Újdonság a feláras LED-es fényszóró, amelynek a távolsági fénye a kitakarásos technológiának hála nem vakítja el a szembejövőket. Az elődből ismert vezetéstámogató rendszerek is megmaradtak az extralistán, a sávtartó asszisztens már a kormányzásba is képes belenyúlni, és megjelent a frontális balesetre figyelmeztető rendszer, amely szükség esetén önálló vészfékezésre is képes.
Magyarországon 2016-tól működik majd az OnStar rendszer, amely automatikus baleseti segélyhívást, autólopás esetén segélynyújtást és 4G/LTE-wifi-hotspotot kínál. Az év 365 napján, éjjel-nappal gombnyomással felhívható lesz egy magyarul beszélő diszpécser, aki a műszaki hibák esetén segítséget nyújt. Még az autótól távol is lekérdezhetők lesznek a jármű adatai (pl. tartózkodási hely), de akár a központi zár is működtethető egy okostelefon-alkalmazással.
Az Astrában Szentgotthárdon gyártott motorok dolgoznak, a teljesítményskála 95-200 lóerőig tart. Csak a 4,35 millió forintba (ebből már lejött a piaci bevezetéskor adott félmilliós kedvezmény) kerülő alapmodellben lesz régi szívómotor (1,4 liter, 100 lóerő),
a többi erőforrás már mind friss fejlesztésű, közvetlen befecskendezésű, turbófeltöltős erőforrás.
Azonos felszereltséggel a 105 lóerős, egyliteres, háromhengeres benzines felára 330 ezer, a 95 lóerős 1,6-os dízelé 820 ezer forint az alapmotorhoz képest. Valószínűleg a vadonatúj 1,4-es benzines turbó lesz a legnépszerűbb motor, amely 125 és 150 lóerővel válaszható, előbbi kereken ötmillió forintba kerül az alapnál eggyel jobb, Enjoy felszereltséggel. Az ötajtós változat értékesítése már ősz második felében elkezdődik, a kombira 2016 elejéig kell várni.