Sajtótájékoztató közben megszédült a lejtős emelvényen a BMW igazgatótanácsának elnöke, Harald Krüger. Egy-két lépést tett hátra, és úgy tűnt, visszanyeri az egyensúlyát, de aztán a padlóra esett, és több másodpercig feküdt. Végül magától fel tudott állni, de az odaérkező biztonsági szolgálat emberei támogatták le a standról.
Salgó Andrástól, a BMW Magyarország kommunikációs vezetőjétől megtudtuk, hogy Harald Krügert elvitték kivizsgálásra, és már jobban van. Rögtön félbeszakították a rendezvényt, ami
Krüger úr első szereplése lett volna nemzetközi autószalonon a BMW elnökeként.
Egy német szóvivő azt nyilatkozta az Auto Bildnek, hogy a stressz mellett keringési zavarok okozták a rosszullétet, a cégvezető ráadásul nemrég tért vissza egy külföldi útról, és fáradt volt. Azonnal lemondták az összes tervezett programját, és hazaszállították.
A vállalatot 2015. május 13. óta vezeti, Norbert Reithofertől vette át a feladatkört. A 49 éves, mérnök végzettségű Krüger 1992 óta tagja a BMW Groupnak, irányította korábban a Mini és a Rolls-Royce márkákat, valamint a motorkerékpár divíziót.
A rosszulléttől függetlenül meg lehet nézni a márka újdonságait, az új 7-es sorozatot, az X1-et, két hibrid modellt (a 2-es és a 3-as sorozatból), valamint az M6 Competiton Editiont. Kedden biztosan nem tartanak másik sajtótájékoztatót az elmaradt helyett, a szerdai pótlás kérdéses.
Az új 7-es BMW karosszériájához szénszálat is felhasználtak, amivel 130 kilót faragtak le a tömegéből. Fontos újdonsága a zászlóshajónak a megújult iDrive-rendszer, amely érintőképernyős, és a levegőben végzett kézmozdulatokat is érzékeli.
Az új 7-es kamerákkal figyeli a maga előtt lévő utat,
és folyamatosan ahhoz állítja a légrugós futómű magasságát és keménységét.
Akár 600 méterre is elvilágít az új lézerfényszóró, a parkolás távirányítással, kívülről is végrehajtható, négykerék-kormányzás már a 4x4-es verziókhoz is elérhető. A 265 lóerős 730d belépőmodellért 26,64, a csúcsot jelentő, 450 lóerős 750Li xDrive-ért 35,7 millió forintot kérnek.
Jóval többet látunk majd az utakon a márka legkisebb szabadidő-autójának, az X1-esnek a vadonatúj második generációjából. Az a legfontosabb különbség a régi és az új között, hogy az utóbbi már a Minivel és a 2-es Active Tourerrel közös fronthajtású platformjára épült, és a motorválaszték is azokból származik.
Már nem hosszában, hanem keresztben építik be a motorokat,
ami sokkal jobb helykihasználást tett lehetővé. A csomagtartó 505 literes, ami 85 literes pluszt jelent az elődhöz képest. Extraként már head-up kijelző, LED-es fényszóró, araszolásra is képes adaptív tempomat, automatikus vészfék, és gyalogosérzékelés is rendelhető, az értékesítés ősszel kezdődik.
A frissített 3-as sorozat új típusa BMW 330e hibrid, amelynek összkerékhajtású plug-in hibrid hajtáslánca 252 lóerős, és a még a dízeleknél is takarékosabb. A szintén új 225xe Active Tourerben a BMW mérnökei először kapcsolták össze az előre keresztben beépített, háromhengeres, turbós benzinmotort az elektromos hajtással.
Amíg az 1,5 literes benzines az első kerekeket, addig a villanymotor a hátsó tengelyt hajtja,
hibrid összkerékhajtást hozva létre. A rendszer összteljesítménye 224 lóerő, kombinált üzemanyag-fogyasztása 2,1 liter a tisztán elektromos üzemben megtett kilométereket is beleszámítva.