A még 2013-ban bemutatott Model X koncepció egyik látványos eleme volt a szárnyszerűen felnyíló hátsó ajtó. Ezeket is megőrizték a végleges változaton, de akad még sok érdekes pont az akár hétüléses szabadidőautón.
A külső formaterv nagy meglepetést nem okoz, elsősorban a Model S elemeiből építkezik, csak nagyobb, magasabb, tömzsibb hatással ötvözve. Utóbbi szó szerint is igaz, hiszen
az autó önsúlya 2468 kilogramm,
ez több mint a konkurens BMW X5 eDrive és a Range Rover Sport Hybrid esetében.
Ugyanakkor ezt ellensúlyozhatja a 0,24-es légellenállási együttható, ami kiváló érték egy ekkora járműtől.
A szárnyas ajtók egyébként csupán 30-30 centi helyet igényelnek oldalirányban
a kinyitáshoz, továbbá radarszenzorok gondoskodnak a védelmükről: csak annyira nyílnak fel, amennyi hely van számukra, tehát egy garázsban sem kell aggódni miattuk.
A Model X hajtása egyezik a Model S P85D-ben lévővel, tehát egy 255 lóerős motor az első, míg egy 496 lóerős motor a hátsó tengelyt hajtja. Ekkora teljesítménnyel
a 0-100 gyorsulás 3,8 másodpercet vesz igénybe,
a végsebesség ugyanúgy 249 km/h. Ha bekapcsoljuk a vicces üzemmódot, akkor már 3,2 másodperc alatt 100-zal roboghatunk, ezzel a sportkocsik jelentős részét állva hagyjuk. A padló alá épített 90 kWh-s akkucsomag egy töltéssel 402 kilométeres hatótávot biztosít.
Kiegészítő benzinmotoros hatótávnövelő (mint a BMW I3-ban) nincs benne. Ez a Teslánál elvi kérdés, és sok kompromisszumot igényelhet a tulajdonostól. Ezzel együtt érdekes alternatívája lesz a mostanában (főleg Amerikában) rossz megítélésű dízel SUV-knak, Musk cége nem is időzíthette volna jobban a premiert.
Menet közben a hátsó ajtóba épített spoiler háromféle állásban rögzíti magát, alacsony sebességnél nincs nyitva a jobb kilátás miatt, míg gyorsabb haladásnál javítja a légáramlást. A belső tér szintén a Model S-en alapszik,
a 17 colos álló központi érintőkijelző sem hiányzik.
Érdekesség, hogy a szellőzőrendszer HEPA szűrőt tartalmaz, így gyakorlatilag steril levegő áramlik az utastérbe. Ez a modell is megkapta azokat a vezetéstámogató rendszereket, amelyek már majdnem önálló vezetést tesznek lehetővé. Az automatikus vészfékezés funkció és a távolságtartós, követőradaros tempomat mellett rengeteg szenzor, radar és kamera van benne.
Mindezeken túl figyeltek az aktív biztonságra is, a Tesla várakozásai szerint ötcsillagos NCAP eredmény várható. Az új Model X a kaliforniai Tesla gyárban készül, az akkumulátorokat később a 2017-ben megnyíló új óriásüzemben készítik majd.
Elon Musk tervei szerint 2015-ben összesen 55 ezer autót értékesítenek majd világszerte,
a Model X pedig összességében megduplázza az eladásokat.
Egyelőre az autó árát még nem közölték, de előzetes információk szerint ebben is a Model S-t fogja követni, tehát 50 és 90 ezer font (kb. 21,2 - 38,1 millió forint) körüli összeget kell majd fizetni érte. 2017 közepén pedig érkezik az újabb Tesla, a Model 3 a prémium középkategóriában száll versenybe.