Júliusban ünnepelte az egymilliomodik Hilux legyártását a Toyota dél-afrikai részlege. Akkor csak egy csendes ünneplést tartottak, az igazi meglepetésre mostanáig kellett várni. A jeles alkalomra ugyanis elkészítettek egy különleges, még az előző generáción alapupó Hiluxot, amit nem más, mint a Lexus IS F ötliteres V8-as motorja hajt.
A 449 lóerős pickup megvalósításához azonban nem csak nagy motorra, de más módosításokra is szükség volt. Mivel a Toyota 2012 óta a Dakaron is használja a Hiluxot, ezért az átdolgozás során az használt speciális kiadás Cosworth motorvezérlő elektronikáját építették be a motorháztető alá. Emellett új szívócsonk, speciális kábelezés és egy minden eddiginél strapabíróbb kipufogó gondoskodik a biztos működésről.
Érdekesség, hogy a váltóhoz nem nyúltak, az továbbra is az alap, dízel verzióban is használt egység. Emellett a differenciálzár is az utcai kiadásból jön. A fékek azonban alaposan felerősödtek, az egyedi autóban 350 mm-es, a dakaros versenyverzióban is helyt álló féktárcsák gondoskodnak a biztos megállásról.