Michael Horn az amerikai kongresszusban tartott meghallgatásán bevallotta, hogy a dízelbotrányban érintett autók teljesítménye romlani fog a módosítások után.
Egy-két mérföld/órával (1,6-3,2 km/h) talán csökkenni fog az autók végsebessége, de cserébe a fogyasztás beáll majd a gyár által megadott értékre
– mondta az ügyvezető. Horn azt is elárulta, hogy mivel az autók teljesítménye enyhén romlani fog, a Volkswagen valahogyan kárpótolni fogja az ügyfeleket. Valószínűleg nem csak az amerikai vásárlók számíthatnak majd kárpótlásra, de Európában jóval több, 8 millió darab autó fut a botrányban érintett EA189-es TDI motorral.
Az amerikai ügyvezető azt állította, hogy a trükkös, emissziómérést meghamisító szoftver telepítése nem a Volkswagen vezetésének döntése volt, hanem csupán pár szoftvermérnöké, akik önállósították magukat a cégen belül.
Közben a Német Közlekedési Minisztérium bejelentette, hogy az ügyben érintett, 3,6 millió darab 1,6 literes motorban biztosan nem lesz elég egy szoftverfrissítés, ezekbe új alkatrészeket kell majd beépíteni, hogy hozzák a törvényben előírt NOx-kibocsátási értéket. Azt még nem tudni, hogy a változtatások mit takarnak, lehet, hogy AdBlue adalékos kipufogógáz-tisztító rendszert, új katalizátort, vagy akár új befecskendezőket is be kell majd építeni az autókba.
A 8 millió, Európában érintett autó között vannak 1,2, 1,6 és 2,0 literes motorral szereltek is. Utóbbiakban a legfrissebb hírek szerint elég lesz a szoftverfrissítés is, azt viszont még nem tudni, hogy a legkisebb, 1,2 literesek milyen beavatkozást igényelnek majd.
Már korábban bejelentette a Volkswagen, hogy a nagyszabású visszahívási akciót 2016 januárjában kezdik, és jövő decemberre szeretnék befejezni. Összesen 11 millió autó érintett a dízelbotrányban, ezért a javítás módjától függetlenül biztos, hogy a világ legnagyobb autógyártójának egy vagyonba fog kerülni az akció.