Október 2-án egy technológiai mérföldkő tanúi lehettek azok, akik a németországi A8-as autópályán Denkendorf és a stuttgarti repülőtér közötti szakaszon jártak. Ezen az útvonalon haladt ugyanis magát vezetve a Mercedes első, önvezető technológiával felszerelt kamionja, egy Actros.
A kamionban Winfried Kretschmann, Baden-Württemberg minisztere, és Dr. Wolfgang Bernhard, a Daimler AG busz és teherautó részlegének vezetője utazott. Az esemény apropóját az adta, hogy automatizált vezetésre képes rendszer a világon elsőként lett rendelhető szériagyártású kamionhoz.
Ám, ahogy a Highway Pilot (autópálya-pilóta) név is mutatja, a rendszer még nem alkalmas arra, hogy egészen a célig önállóan elvezesse a gépet. Csak autópályán működik, itt a beépített kamerák és szenzorok segítségével az adott sávban tartja a teherautót, illetve figyeli a többi járművet, és a gáz, illetve a fék adagolásával alkalmazkodik a forgalomhoz.
Eközben a sofőrnek a kormányt sem kell fognia, viszont amint valamilyen veszélyt, például útszűkülettel járó építkezést érzékel a rendszer, azonnal riaszt és visszaadja az irányítást, de így tesz akkor is, ha közeledik a lehajtó. Ez a vezetéstámogató tehát nem helyettesíti, hanem csak kiegészíti a sofőr munkáját, de egy fontos lépés a teljesen önvezető járművek irányába.