Az új Mini kabrió megjelenése nem jelent nagy meglepetést, mivel már az előző két generációból is létezett vászontetős kivitel.
Az előzőből még roadstert is készítettek, ami abban különbözött a sima kabriótól, hogy kisebb és döntöttebb volt a szélvédője, keményebb a futóműve, nem volt hátsó ülése, és magasabb volt az ára. Nem csoda, hogy a vevők nem haraptak rá, azért a harmadik Mini modellcsaládban már csak a klasszikus kabrió lesz az egyetlen nyitható tetejű karosszériaváltozat.
Az új kabrió közel 10 centivel hosszabb, és 4,4 centivel szélesebb a réginél, a tengelytáv majdnem 3 centit bővült. Természetesen az alapokat a háromajtós, ferdehátú Mini adta, de a kabrió nem acél, hanem elektromosan mozgatható, hangszigetelt vászontetővel rendelkezik.
Az akár Union Jack mintával is rendelhető puha tető 18 másodperc alatt nyílik ki vagy csukódik be, mindkét művelet 30 km/h-s tempóig végezhető el. A 215 literes csomagtartó befogadóképessége 160 literre csökken, ha kinyitják a tetőt.
Piaci bevezetésekor az új nyitott Mini háromféle motorváltozattal lesz elérhető: az 1,5 literes benzines 136, az ugyanekkora dízel 116, a Cooper S kétliteres benzinese pedig 192 lóerős. Később lesz egy 1,2 literes, 103 lóerős belépőmotor is a Mini One Cabrióhoz, és egy 170 lóerős dízel a Mini Cooper SD Cabrióhoz, és egy 231 lóerős benzines a Mini JCW Cabrióhoz.