Már 2007 óta piacon van a jelenlegi Lancer generáció, így tényleg ideje volt a változtatásoknak. Valószínűleg egy teljesen új modell kifejlesztése túl drága lett volna a japánoknak, ezért inkább a ráncfelvarrás mellett döntöttek. Kívül a kisebb hűtőmaszk és az átformált első lökhárító tűnhet fel, amelyben módosultak a ködlámpafészkek is, ezekbe kerültek a ledes nappali menetfények.
Ezeken felül lecserélték a visszapillantó tükröket, melyek már tartalmazzák az oldalsó indexet, valamint megjelent egy új, 18 colos könnyűfém felni, és két új színnel is bővült a paletta. Belül szintén kerültek a drasztikus lépéseket, jobb anyagokat használtak, már van USB csatlakozó és fejlettebb navigáció, és felárért akár 8 colos színes érintőkijelzőt is beépítenek középre.
A motorok nem változtak, az amerikai változatban az alap egy kétliteres, 148 lóerős benzines, míg a nagyobb 2,4 literes változat 168 lóerőt tud leadni. Magyarországon jelenleg már csak az 1,6 literes, 117 lóerős motorral forgalmazzák a Lancert.
A tengerentúlon már minden motorhoz kérhető opcióként összkerék-hajtás, valamint a 2,4-es változathoz fokozatmentes automatikus váltó is.