Két éve egy apró városi miniautót mutatott be a Tokiói Autószalonon a Yamaha, ezúttal viszont egy olyan kétüléses sportkocsival jelentkeztek, amelyhez képes egy Mazda MX-5 is ólomsúlyú batárnak tűnik.
A 3,9 méter hosszú, 1,72 méter széles és mindössze 1,17 méter magas Sports Ride tanulmányautó csak 750 kilót nyom a mérlegen, szénszálas karosszériáját az iStream gyártási procedúra alapján készítették el, amely a McLaren F1 legendás brit tervezőjének, Gordon Murray-nek a fejlesztése.
Két éve a Smart-méretű Motivot is Murray módszere alapján készítették el, de azt még nem szén-, hanem üvegszálas műanyagból.
Bár a mostani sportkocsi motorjáról nem árultak el részleteket, a bennfentesek szerint a Motiv egyliteres, háromhengerese kerülhet bele, amely a módosításoknak köszönhetően akár 100 lóerőt is leadhat. Egy lóerőnek így csak 7,5 kilogrammot kellene mozgatnia, ami már jó menetteljesítményeket feltételez.
A Sport Ride számára mutatós karosszériát terveztek, a motorkerékpáros gyökerekre a V-alakú orr-rész, és a felül, a két hátsó lámpa között kivezetett dupla kipufogó utal. Mivel keskenyek a tetőoszlopok, a kabinból majdnem olyan jó a kilátás, mint egy motorról, a belső tér a sok barna bőrrel és a polírozott alumíniummal leginkább a Pagani Huayrára emlékeztet.