A Los Angeles-i Autószalonon mutatkozott be a negyedik generációs Mazda MX-5 régóta várt olasz testvérmodellje, a Fiat 124 Spider. A Fiat ezt a nevet legutóbb pontosan 50 éve használta először, amikor a 124 Sport Spidert bemutatták.
A Mazda padlólemezt megtartotta a Fiat, de a Skyactiv szívómotorokat nem. Európában az új roadstert az 1,4-es Multiair II turbómotorral fogják kínálni, amely 140 lóerős, a nyomatéka pedig 240 Nm. Összehasonlításképp, a Mazda MX-5 nagyobb, kétliteres szívómotorja 160 lóerős, de a nyomatéka csak 200 Nm. Ezzel a motorral a Mazda 7,3 másodperc alatt gyorsul fel 100 km/h-ra, a Fiat ugyan gyengébb, de nyomatékosabb és könnyebb, ezért valószínűleg nem sokkal lassabb.
Európában egyelőre csak ez a 140 lóerős motor és a hatfokozatú kézi váltó a biztos, Amerikában viszont az 1,4-es turbót 160 lóerővel és akár automatikus váltóval is meg lehet majd vásárolni.
A 124 Spider kissé hosszabb az MX-5-nél, de ez nem a tengelytáv változásának, hanem a hosszabb túlnyúlásoknak köszönhető. A motorháztető két púpja, a fényszórókba integrált kerek, LED-es nappali fények, a hatszögletű hűtőmaszk és a csomagtartó tetejére tett Fiat embléma is az eredeti 124 Spiderre utal. Az ajtók mögötti övvonal-emelkedése az MX-5-ről teljesen hiányzik, és a szögletes hátsó lámpák is nagyon eltérőek a Mazda kerek lámpáitól.
Minden külső karosszériaelemet lecserélt a Fiat, de a szélvédőkeret, a kézzel, pofonegyszerűen működtethető vászontető és a bukókeretek változtatás nélkül kerültek át a Mazdáról. Belül szinte minden változatlan, csak a kormány közepében kicserélték a márkajelzést.
Nagyon valószínű, hogy később egy sportosabb, agresszívebb külsejű Abarth verzió is készül majd a 124 Spiderből, amelybe már az 1,4-es Multiair motor 170 lóerős változata kerülhet feszesebb hangolású futóművel és önzáró differenciálművel.