Optimista előrejelzések szerint 2023-ra már akár 52 ezer hibrid vagy teljesen elektromos autó lesz a magyar utakon, ez
nagyjából a teljes hazai gépjárműpark 1,3-1,5 százaléka.
Mindezt Vancsura Miklós, a Sárvári Gyógy és Wellnessfürdő igazgatója mondta el abból az alkalomból, hogy átadták Magyarország első gyógyfürdőben telepített elektromos autótöltő állomását.
Mint azt az igazgató is megerősítette, Németországból és Ausztriából sok turista érkezik hibridekkel, a közelebb élők akár teljesen elektromos autóval is átmerészkednek. A most átadott töltőpontot ingyen használhatják az ide érkező turisták.
Még érdekesebb, hogy egy speciális taxiszolgálatot is indítottak. Azokért az idős emberekért, akik a gyógyfürdőbe szeretnének eljutni, rossz időben etelefonhívásra házhoz megy a direkt erre az alkalomra vett elektromos Nissan Leaf.
A villanyautó kísérleti jelleggel ingyen szállítja a gyógyfürdő vendégeit
a huszárkiállításra is .
Horváth Gergely, a Nissan kelet-közép európai központjának munkatársa jelezte, hogy a környező országok, köztük Szlovákia, Csehország és Lengyelország is komoly lépéseket tesz az elektromos autózás elterjesztése érdekében.
Hazánk sincs viszont rossz helyzetben, sőt, például a zöld rendszám bevezetévésel még lépéselőnyben is vagyunkk, a plug-in hibridek és villanyautók javasolt kedvezményeit (buszsávok használata, kedvezményes parkolás, adókedvezmény stb.) pedig
november 30-ig dolgozza ki és terjeszti az Országgyűlés elé az illetékes minisztérium.
A nyugati országokban is sok jó példát találhatunk: Londonban és Stockholmban a zöld autóknak nincs dugódíj, bizonyos régiókban az út- és parkolásidíj alól is mentesítést kapnak, vagy épp adókedvezménnyel segítik az autóvásárlást. Észtországban pedig már olyan gyorstöltő hálózatot építettek ki, amivel minden főúton legalább 60 kilométerenként tudjuk tölteni az autónkat.