Az E-Mehari személyisége a Louis de Funes által ismertté tett Méhariéval mutat rokonságot. Külsejük és karakterük is hasonlít, mindkét autó az aktív pihenésre vágyóknak szól, elsősorban vízparti használatra, meleg éghajlatú országokban. Az ajtók bordázása, a bukókeretek és a sík szélvédő utalás a Méhari jellegzetes részleteire, de a színek is hasonlítanak azokra, amelyekkel az 1968-as eredetit bemutatták.
A 3,81 méteres, nyitható tetejű autó orr-része a sima, lekerekített felületeivel és a két szinten elhelyezett fényforrásokkal viszont már a C4 Cactusra hasonlít. A vízhatlan belső kárpitok mintázata a vízi sportok világát idézi, ülőhelyből négy van, a hátsó üléspad ledönthető.
A villanykabrió a nyitható, levehető vászontető mellett külön oldalsó borítóelemekkel rendelkezik, amelyekben nagy átlátszó ablakok kaptak helyet. A használó szabadon döntheti el, hogy az utastér elejét, hátulját fedi le, esetleg csak az oldalakat, vagy az egészet.
Az E-Mehari a kabriózás élményét fürge gyorsulással és csendességgel kombinálja. A teljesen elektromos hajtáslánc 30 kilowattórás lítium-metál-polimer akkumulátora a francia Bolloré-csoport fejlesztése.
Akár 110 km/h végsebesség is elérhető, országúton 100, városban 200 km-es hatótávolsággal lehet számolni.
Gyorstöltővel 8 óra, otthoni csatlakozóval pedig 13 óra alatt tölthetők fel az akkuk.
Az emelt hasmagasság a jobb terepjáró-képességeket szolgálja, a karosszéria hőformázott műanyagból van, amely nem korrodálódik, fényezése nem igényel karbantartást, rugalmasságának köszönhetően pedig ellenáll a kisebb sérüléseknek. A PSA rennes-i üzemében fogják gyártani, forgalmazása 2016 tavaszán kezdődik.