A jövő évi Dakar-ralit Argentínában és Bolíviában szerveznek január első két hetében. Az idei versenyre a talán legerősebb pilótafelállással rendelkező Peugeot jelentősen áttervezte a tavaly alaposan leszerepelt 2008 DKR versenyautót: az új versenygép 18 centivel hosszabb, 17 centivel szélesebb, és 12 centivel alacsonyabb a réginél. A tengelytáv 280-ról 300 centire nőtt meg, amitől nagy tempónál javult az egyenesfutás.
Az új méretek alapjaiban változtatták meg a súlyeloszlást, a pótkerekeket például oldalra helyezték, amitől lejjebb került az autó súlypontja, így még stabilabbá vált.
Ezüstszínű lett a tető, ami az erős napsugárzás ellen nyújt védelmet. Erre nagy szükség is van, hiszen Bolíviában akár 50 Celsius fokig is felkúszik a hőmérő higanyszála januárban.
A 3,2 literes biturbó dízelmotor teljesítménye 10 lóerővel, a nyomatéka 212 Nm-rel nőtt meg, így már 350 lóerőt és 800 Nm-t ad le, utóbbit ráadásul már 5000-es fordulatszámon tudja a korábbi 7800 helyett.
A középre elhelyezett motor csak a hátsó kerekeket hajtja egy hatfokozatú szekvenciális váltón keresztül, a megállásról elöl-hátul 355 mm-es féktárcsák gondoskodnak.
A 38. Dakar-rali január 2-án Argentínából, Buenos Airesből indul és január 16-án Rosarióban ér véget. A négy Peugeot a gyár tervei szerint közel 10 ezer kilométert tesz majd meg a Dél-Amerikát széltében átszelő verseny során.