Az autók biztonságát vizsgáló független európai szervezet, az Euro NCAP nem kevesebb, mint 15 új autó töréstesztjét közölte.
Ötcsillagos minősítést ért el: BMW X1, Infiniti Q30, Jaguar XE, Jaguar XF, Kia Optima, Kia Sportage, Lexus RX, Mercedes GLC, Opel Astra, Renault Mégane, Renault Talisman.
Négycsillagos eredményt ért el: Nissan Navara, Mini Clubman.
A Nissan azért nem kapott öt csillagot, mert a teljes átfedéses frontális ütközésnél a vezető mellkasa csak közepes, a hátsó utasé pedig csak gyenge védelmet kapott. A Mini új kombija pedig azért nem kapott öt csillagot, mert a három éves gyereket mintázó dummy bábu fejét nem védte megfelelően a menetiránnyal szemben beszerelt gyerekülés oldalütközéskor.
Háromcsillagos eredményt ért el: BMW Z4
A BMW azért kapott csak három csillagot, mert nincsenek hozzá modern vezetéstámogató rendszerek, például sávtartó, holttérfigyelő, vagy vészfék-asszisztens.
Kétcsillagos eredményt ért el: Lancia Ypsilon
A már csak Olaszországban árusított Ypsilon azért kapott csak két csillagot, mert a teljes átfedéses frontális ütközéskor a vezető feje, valamint a hátsó utas feje és mellkasa csak nagyon gyenge védelmet kapott, ráadásul a félátfedéses ütközésnél is csak átlagos volt a vezető mellkasának a védelme. Mivel az Ypsilon régi modell, azon sem kell csodálkoznunk, hogy vezetéstámogató rendszereknek a BMW-hez hasonlóan híján van.
Az Euro NCAP kiemelte, hogy szinte az összes vizsgált autóhoz elérhető alapáron vagy felárért automatikus vészfék asszisztens, amely városi tempónál akkor is megállítja az autót, ha a vezető elfelejt fékezni egy akadály vagy gyalogos előtt.