Citroen drivers Argentina's Jose-Maria Lopez (R) and China's Ma Qing Hua compete in the FIA World Touring Car Championship (WTCC) in Le Castellet, southern France, on June 28, 2015. AFP PHOTO / BORIS HORVAT
Vágólapra másolva!
A 2014-es évad elején csatlakozott a túraautó-világbajnoksághoz a Citroen, amely tavaly és idén is lealázta a mezőnyt és José María López duplázása mellett a gyártók versenyét is megnyerte. Jövőre a négy helyett már csak két gyári kocsival nevez, 2016 végén pedig kiszáll.
Hivatalosan is megerősítette a Citroen Racing csapata, hogy a 2016-os szezon végén kiszáll a túraautó-világbajnokság (WTCC) mezőnyéből.
A francia gyártó 2014-ben csatlakozott a sorozathoz, és tavaly, illetve idén is mindent megnyert: a gyártók versenye mellett az argentin José María López révén az egyéni versenyben sem talált legyőzőre.
Kivonul a Citroen Forrás: AFP/Boris Horvat
Azonban amíg a legutóbbi két szezonban négy autóval - a francia Sébastien Loeb, a kínai Ma Csing-hua, a francia Yvan Muller és az argentin José María López vezetésével - vett részt, addig jövőre már csak két gyári autót indít és López, valamint Muller versenyez majd a Citroen színeiben.
A csapat bejelentése szerint 2017-tól már csak a ralivébére (WRC) és a Forma-E-re koncentrálnak majd. A WRC-ben 2004 és 2012 között kilencszer nyertek, mindannyiszor Sébastien Loebnek köszönhetően.
A harmadik Európa-bajnokság elődöntőjében 1968-ban Olaszország és a Szovjetunió 120 perc alatt 0-0-ra végzett, a 11-es párbajt még nem alkalmazták tétmeccsen, így az akkori szabályok értelmében a továbbjutásról pénzfeldobás döntött. Érdekes, hogy erre az eseményre szinte minden ott lévő másképp emlékezett utólag, és mivel közülük már senki nem él soha nem fogjuk megtudni az igazságot, csak azt, hogy Olaszország szerepelhetett a fináléban, ahol megismételt mérkőzésen győzte le Jugoszláviát.