Feltámadt egy német autómárka
![Borgward BX7](https://cdn.origo.hu/2023/12/e6kvDIbnb5gKFCQ42-cKDhnZmy57-C_HvRSOc8rYXZU/fill/1347/758/no/1/aHR0cHM6Ly9jbXNjZG4uYXBwLmNvbnRlbnQucHJpdmF0ZS9jb250ZW50LzA5YjZlYjRiMzIxNTQxZjBhZTRlZWM2NDQ1N2Y4YmUw.webp)
Jellegzetes hűtőmaszkja miatt könnyen össze lehet majd téveszteni a Buick modelljeivel a feltámasztott Borgward márka első modelljét, a BX7 szabadidő-autót, amelyet a kínai tulajdonos, a Foton teherautó- és terepjáró-gyártó segítségével fejlesztettek ki. A nagy hűtőmaszk formája a Borgward rombusz alakú emblémájára utal, egyébként szinte bármilyen márka terméke lehetne a nem túl karakteres formájú BX7.A 4,7 méter hosszú, hétüléses SUV mozgatásáról egy 224 lóerős kétliteres turbómotor gondoskodik, amelyhez hétfokozatú duplakuplungos automata váltót társítanak.
Az automatikus, többtárcsás tengelykapcsolóval működő összkerékhajtást a jó nevű BorgWarner beszállító fejlesztette ki az autó számára. A jövő heti Frankfurti Autószalonon már a konnektoros hibrid változatát is bemutatják a BX7-nek, amelyben a kétliteres motor az első, a villanymotor a hátsó kerekeket hajtja, tehát ebből hiányzik majd a kardántengely. Ennek a verziónak már 401 lóerő lesz a kombinált teljesítménye, és tisztán elektromos üzemmódban 55 kilométert tud majd megtenni.
Nem maradtak ki a Borgwardból a ma már elvárt, modern vezetéstámogató rendszerek: felárért ütközésre figyelmeztető rendszer, vészfékezésre képes, gyalogosfelismerős fékasszisztens, távolságtartó tempomat és körkörös kamerarendszer is rendelhető lesz hozzá. A fedélzeti menürendszer egy 12,3 colos képernyőn fut, a mobil internetet belső wifi hotspot biztosítja.
2016-ban csak Kínában és a fejlődő országokban dobják majd piacra az autót, és a tapasztalatokat felhasználva egy évvel később, 2017-ben érkezik majd meg Európába a Borgward új modellje. Akkor már dízelmotor is választható lesz hozzá, a kezdő ár állítólag 26 ezer euró, vagyis 8,2 millió forint lesz. Az 1929-től 1963-ig működő, brémai központú autógyártóról és a mostani feltámasztás hátteréről írt korábbi cikkünk itt olvasható.