A ma az utakon járó magyar autósok túlnyomó többsége már úgy tanult meg vezetni, hogy az öve a gyakorlati órákon és a vizsgán be volt kapcsolva. Ennek ellenére az öv használata még ma sem természetes mindenki számára, a magyar sofőrök közel fele nem szokta rendszeresen bekapcsolni.
A ma ismert hárompontos biztonsági öv a Volvo találmánya, elsőként az 1959-es PV 544-esbe került be. Szerencsére a svéd cég a találmányt úgynevezett „nyílt szabadalommal" védte, ami lehetővé tette a szabad hasznosítását más gyártóknak is.
Ma már a KRESZ kötelezővé teszi a biztonsági öv beszerelését, és azt is előírja, hogy a közúti forgalomban gépjármű biztonsági övvel felszerelt ülésein csak akkor lehet utazni, ha azokban az utasok megfelelően rögzítették magukat.
Korábban az övhasználat elmulasztásáért a járművezetőt tették felelőssé az utasok esetében is, ma viszont már az övhasználat elmulasztásáért mindenki maga felel, kivéve a 14 év alatti gyermekek esetében.
Egy szegedi alkatrész-kereskedés most arra vállalkozik, hogy megpróbálja minél több autóstól megtudni, hogyan viszonyulnak az övhasználathoz. Összeállítottak egy kérdőívet, amelyet januárban lehet kitölteni. Az így kapott adatokat és véleményeket szakemberekkel fogják elemeztetni, és az eredményről, véleményekről, jellemző magatartásformákról tájékoztatják majd a közvéleményt.