A tanulmányautón már a Skoda új formanyelve látszik, bár egyedinek legfeljebb az autó első része tűnik. Minden más szögből erősen audisnak tűnik a 4,7 méter hosszú, 1,91 méter széles és 1,68 méter magas karosszéria. A tengelytávolság 2,79 méter.
A Vision S-be konnektoros hibrid hajtást szereltek, 156 lóerős, 1,4-es TSI motort építettek össze 55 lóerős villanymotorral, amelyet a hatfokozatú DSG-váltó házába rejtettek el. Ez a kombináció az első tengelyt hajtja.
A hátsót egy külön, 115 lóerős villanymotor mozgatja, amely függetlenül működik az első tengelytől, a Skoda szerint "okos", mechanikai kapcsolat nélküli összkerékhajtást eredményezve. Százra 7,4 másodperc alatt gyorsul az autó, tisztán elektromos hajtással 50 kilométert tud megtenni.
A Skoda tervei szerint a szériaváltozat az őszi Párizsi Autószalonon debütál.