Úgy tűnt, hogy tényleg dögös lesz a Subaru Impreza, visszakap valamit a régi csillogásból, az új generáció New York-i leleplezése azonban kijózanító volt. A tanulmányautó ígéretes részleteiből nem sok maradt a szériaváltozatnál, egy átlagos formatervű autóról rántották le a leplet. Igaz, így megosztani sem fogja a közönséget.
Természetesen maradnak a négyhengeres bokszerek (beleértve a dízelt is), és a bevált szimmetrikus összkerékhajtás. Állítólag a benzines turbó mellé villanymotort is kap az új WRX, és bőven 300 lóerő felett teljesít majd.
Az új Impreza az első, amely a Subaru új fejlesztésű globális platformjára épült, a tengelytávolság 25, a teljes hosszúság 41, míg a szélesség 38 milliméterrel nőtt. Az autó magasságából 10 millimétert csíptek le. A beltérnek javult a minősége, és megjelent benne többek közt egy új érintőképernyős navigáció, felette kiegészítő kijelzőkkel. Elektromos helyett maradt a jó öreg karos kézifék.