Háromajtós Opel Corsa Selection 1.2 alapmodell, klíma és rádió nélkül: 3,55 millió forint. Jól elszaladtak az új autók árai, nem véletlenül költ a vásárlók többsége inkább használtra. Na de hogy egy új Opel árát egy öreg Trabantra fordítsuk, azért első hallásra elég elvetemült ötletnek tűnik, még akkor is, ha netán sikerül belőle alkudni.
Csakhogy a Használtautó.hu hirdetésében talált keletnémet kétütemű más tészta. Laikusként annyi látszik csak rajta, hogy kabrió, de a típus ismerői már a típusjelzésből kiszúrhatják, hogy igazi ritkaság: 601 F. Ez bizony a gyári katonai kivitelt, a Kübelt jelenti. Hozzánk nem került ezekből, csak a polgári Trampekből, általában gyárilag bézs színben és eltérő (gazdagabb) felszereltségben.
Valószínű, hogy nem az amúgy igen elterjedt átpingálásos militarizálásról, hanem gyári Kübelwagenről van szó, legalábbis erre utal a zöld színű ponyva, műbőr kárpit és nagyárnyékolós műszerfal, de árulkodó jel többek között a kerek helyett szögletes hátsó lámpa is.
Ha tényleg eredeti példány, és csak 2500 kilométert futott, már csak egy dolgot kell tisztázni: hogyan lehet 1962-es évjáratú, amikor csak négy évvel később indult a gyártás? A „lejárt külföldi okmányokkal” bejegyzés megmagyarázza, hogyan került az országba, és jó eséllyel csak átutazóban lesz itt a Kübel, a 11 ezer euró feletti árat általában német gyűjtők szokták megfizetni.
Arrafelé felemás emlékeket ébreszt a keletnémet néphadseregben (NVA) rendszeresített járgány. Sokan élcelődtek rajta hiányzó összkerékhajtása, gyenge motorja és kékes füstje miatt, nem lett volna könnyű megfutamítani vele az ellenséget. Másfelől ilyenekkel járőröztek az NDK-s határon, így a hírhedt berlini falnál is, a civil lakosság nem sok jóra számíthatott, ha megjelent egy Kübel.
Budapesten felkerekedtünk kipróbálni egy nem teljesen eredeti Trabant Trampot, amit pár nappal később ki is vittek Angliába. Ide kattintva olvashat róla tesztet.