A sajtóban a rendőri nyilatkozatok alapján korábban 40–100 méterre tippelték a hatótávolságot, a Délmagyar egy radardetektorokat forgalmazó szegedi cég munkatársát kérdezte meg. "A gyári ajánlás szerint a radarok 3–20 méterre mérnek pontosan. A beállítási szögből is ez következik. Ha nem a megadott 10-25 fokban érkezik az útra a radarjel, akkor nem lesz hiteles a mérés" - mondta a lapnak Magyarics Robin.
Gyorshajtókról készült képek szerint az autókat olyan közelről mérik, hogy a képre nem fér fel két sávelválasztó vonal. Ha nem így lenne, a rendszámot sem lehetne leolvasni. A szakember szerint a készülékek azért nem mérhetnek távolabbra, mert a Doppler-radar jele messzire menne. Egy időben mérhetné a távolról jövő és az elhaladó autókat, ami biztos gyorshajtást jelentene az egyik járműnek.
Szegeden a sebességmérésre figyelmeztető táblákat 40–70 méterre rakták ki a kameráktól. Egy lézeres-ultrahangos távolságmérővel meghatározták a traffipax magasságát, és Pitagorasz-tétellel kiszámolták, hogy a radar hol találkozik az aszfalttal - az autóval -, azaz az oszloptól milyen messze mér a traffipax.
A szegedi fix kamerákat 6,5 méter magasra szerelték. Ha a radar és az autó között a legnagyobb, 20 méteres táv marad, akkor a traffipax az oszloptól legfeljebb 19 méterre mérhet el. A piros lámpás áthaladást és egyéb szabálysértéseket ugyanakkor messzebbről is figyelheti a készülék.