Az Európai Bizottság szén-dioxid-kibocsátási ajánlásai alapján már most világosan látható, hogy „a dízelmotorok károsanyag-kibocsátásának megfelelő csökkentése rendkívül bonyolult és költséges eljárás lesz, miközben az elektromos mobilitás egyre megfizethetőbbé válik” - fogalmazott Müller a Handelsblattnak adott interjújában. Egy bizonyos ponton természetszerűleg felmerül majd a kérdés, hogy érdemes-e egyáltalán még több pénzt ölni a dízelmotorok továbbfejlesztésébe - tette hozzá.
Matthias Müller az elmúlt héten jelentette be, hogy a konszern több milliárd eurós elektromos mobilitási fejlesztési programot indít azzal a céllal, hogy 2025-re gyártmányainak negyede tisztán elektromos hajtású legyen.
Az alacsony fogyasztású modern dízelmotorok azonban Németországban és Európa-szerte nagyon népszerűek az autósok körében - jegyezte meg a Volkswagen vezére. Az, hogy a dolgok ezután milyen irányt vesznek, a politikai döntéshozókkal folytatott egyeztetéseken fog kiderülni. A Volkswagen eladásainak 46 százalékát dízelmotoros modellek adják Németországban.
Müller szerint korszakváltás küszöbére érkezett az autóipar, idővel búcsút kell mondani a belső égésű motoroknak. Müller úgy véli, hogy az autóipar jövője az alternatív hajtásláncokban és a digitális forradalomban rejlik.