Mégis megépíti a BYD régóta tervezetett buszüzemét Magyarországon - írja a Portfolio.hu, annak ellenére, hogy a Fővárosi Közgyűlés (a BKK javaslatára) nem hagyta jóvá az elektromos kínai buszok beszerzésére kiírt sikeres tendert. Akkor a gyártó levélben fordul Szíjjártó Péterhez azzal, hogy a döntés a korábban tervezett magyarországi összeszerelést is veszélybe sodorja.
Egyelőre a lap szerint nem zöldmezős beruházásról lenne szó, hanem a Komáromi Ipari Parkban álló régebbi BYD-üzem bővítéséről. Később akár villanytargoncákat is gyárthatnak, idővel pedig a szintén elektromos hajtású autók összeszerelésére is sor kerülhet.
Kérdéseinkkel megkerestük a cég magyarországi képviseletét, ahol sem megerősíteni, sem megcáfolni nem kívánták a lapértesülést.
Az MTI-ben ugyanakkor megjelent egy közlemény, amely szerint a BYD megerősítette a gyárépítés tényét. Majdnem kétszáz ember fog dolgozni a komáromi üzemben, a Magyar Távirati Iroda értesülése szerint
szeptemberben kezdik meg a munkaerő felvételét, és év végén indul meg a termelés.
Első lépésben az itt összeszerelt buszok alkatrészeinek 30 százaléka érkezik hazai beszállítótól, később ezt az arányt 70 százalékra növelik. A gyár évente ezer busz gyártására lenne képes, a termelést a rendelési igények alapján futtatják fel. Részben a magyar, részben pedig az európai piacot szolgálják ki Komáromból, a cég 2010 óta több mint tízezer elektromos buszt értékesített.