Nagy helyet foglalnak a raktér rovására az akkumulátorok, és méregdrágák: eddig ez volt az oka annak, hogy nem terjedtek el az elektromos teherautók, bár mára több haszonjármű-gyártó kínálatában is megjelentek, főleg a kisebb és közepes kategóriákban, illetve a kommunális járműveknél.
A Mercedes bemutatott egy 26 tonnás össztömegű, háromtengelyes prototípust (egyelőre álcázva), amivel sok problémát sikerül kiküszöbölni.
Két kerékagymotor került a középső tengelyre,
egyenként 125 kilowattos teljesítménnyel és 500 Nm nyomatékkal, a 212 kWh-s, háromrészes lítium-ion akkucsomagot pedig helytakarékosan az alvázban helyezték el.
Közel 200 kilométeres hatótávot ígér a Mercedes,
szigorúan városi használat mellett, a járművet ugyanis áruterítésre szánták, ilyennel lehetne feltölteni például az élelmiszerboltok készletét. Rossz hír, hogy valószínűleg csak a következő évtized elején kerül kereskedelmi forgalomba, de a különleges lízingkonstrukcióban valószínűleg már korábban flottába állíthatják a vállalkozások.
Még mindig az akku ára a fő probléma, de biztató tendencia, hogy 1997-hez képest 2025-ig várhatóan 60 százalékkal csökkenni fognak a költségek. Emellett a közeljövőben számos olyan EU-s, tagállami és városi szabályzás születhet, ami kedvezményekkel segíti elő ez elektromos teherautók elterjedését, később pedig arra is számítani lehet, hogy a belvárosi övezetekből kitiltják a dízeleket.
A Mercedes Urban eTruck akkuját gyorstöltőn három óra alatt teljesen fel lehet tölteni. Jelentőségét az adja, hogy ezzel európai gyártó is indulhat az elektromos teherautók néhány éven belül elinduló versenyében, amelybe két amerikai cég,
a Nikola Motors és a Tesla Motors is komoly ígéretekkel szállt be.
Komoly helyzeti előnyt jelenthet a Mercedesnek a meglévő szervizhálózat mellett, hogy bevált nagyszériás technikát tud felhasználni, az Urban eTruck alváza és fülkéje például dízel teherautóitól, hátsó hídja pedig elektromos buszaitól származik.