A feltárt szabálytalanságok döntő többsége sem a gyerekülések minőségére vonatkozott, hanem a magyar nyelvű kezelési, illetve a beszerelési útmutatók hiányoztak. A szakemberek július 4. és 8. között 210 üzletet ellenőriztek.
Magyarországon a közlekedési baleset a gyermekhalálozások legfőbb oka, évente 1500 gyermek sérül meg közúti balesetben, a gyermekbalesetek harmada pedig a nyári szünet alatt történik.
Megdöbbentő adat, hogy ugyan az NKH szerint a biztonsági övek és a gyermekülések használata 50-70 százalékkal csökkentheti a halálos sérülések kockázatát,
Európában a gyermeket autóval szállítók 70 százaléka nem használja megfelelően a gyerekülést,
így még a legbiztonságosabb rendszer sem ér sokat, sőt veszélyessé válhat balesetkor.
Az előírások szerint csak az "E" jóváhagyási jellel ellátott gyereküléseket szabad árusítani, forgalmazni, továbbá az sem mindegy, hogy az előírás mely verziója szerint jóváhagyott az ülés. A vásárló a megfelelőséget a gyermekülés alján vagy hátoldalán fellelhető narancssárga címke alapján tudja ellenőrizni.
A közlekedési hatóság a gyerekülések mellett a fékproblémák kiszűrésére, valamint a biztonsági övek állapotának és a légzsákok visszajelző lámpáinak ellenőrzésére is koncentrált. A csaknem 6000 megállított és megvizsgált jármű közül 407-ről derült ki, hogy műszaki állapota nem megfelelő.
Gyerekülések tesztjéről legutóbb ebben a cikkünkben írtunk.