A német ACE és testvérszervezete, az osztrák ARBÖ a négyévszakos abroncsok népszerűségének töretlen emelkedése miatt döntött úgy, hogy tízféle garnitúra tudását teszteli 205/55 R16 méretben.
Nem meglepő módon az eredmények igazolták azt, hogy a négyévszakos abroncsok inkább a téli keverékhez állnak közelebb, mint a nyárihoz, a télen is használható nyári gumiként reklámozott Michelin CrossClimate kivételével.
A referenciaként vett nyári gumi fékútja 37,8 méter volt száraz útfelületen 100 km/h-ról állóra fékezve, a referencia téli gumié 45,7 méter. Ehhez képest a négyévszakosok átlaga 45,1 méter volt.
Nedves úton (itt 80-ról fékeznek állóra) a referencia nyári gumi adata 52,0, a télié 60,8 méter volt, ehhez képest a négyévszakosok átlaga 60,5 méterre jött ki.
Havon fékezve (50-0 km/h) a referencia téli gumival 25,4 méter alatt állt meg az autó, a négyévszakosok átlaga 29,2 méter volt.
A gumikat külön vizsgálva mindössze egyetlen abroncs, a Nokian Weatherproof kapott nagyon ajánlott minősítést, második helyen a Goodyear, harmadikon a Michelin végzett. A negyedik helytől az abroncsok már csak feltételesen, illetve nem ajánlott minősítést kaptak.
A Bridgestone és a Pirelli négyévszakos abroncsa egyaránt nem ajánlott értékeléssel zárt.