Az idei, azaz 2016-os Goodwood Revival-en képviseltette magát az egyik legpatinásabb aukciós ház is, a Bohnams. A rendezvényen talán a legérdekesebb aukciós tétel egy Porsche 550 Spyder volt, ami 4,6 millió fontért kelt el, ami napi árfolyamon 1,7 milliárd forint. Ez pontosan olyan autó, amivel tragikus balesetet szenvedett James Dean, a híres színész.
Az aukciós tétel különlegességét mégsem ez adja, nem az, hogy tökéletesen eredeti, patinás, kicsit lepattogzott állapotban maradt meg, és
soha sem volt felújítva, tehát teljesen gyári.
Mark Osborne, a Bohnams képviselője szerint is az autó pontosan úgy néz ki, ahogy egy 1955-ös 550 Spydernek ki kell néznie. A borsos ár annak ismeretében talán nem meglepő, hogy röviddel ezelőtt egy 993 GT 2 kelt el (1995-ös évjárat) 1,8 millió fontért, ami 660 millió forint.
Az autó első amerikai gazdája, a tévés személyiség Willet H. Brown mindössze 634 mérföldet tett meg a típus ritkábbik, közútra felkészített változatával. Később 4500 dollárért adta tovább Richard A Barbournak 1981-ben, aki valószínűleg élete legjobban elköltött 4500 dollárjaként aposztrofálja az adásvételt. Később, már ismeretlen összegért került egy gyűjtőhöz, bizonyos George Reillyhez. A Bohnams-nél most először bocsátottak eladásra 550-est.
A Porsche 550 Spydert 1953-ban mutatták be Párizsban, ez volt a Porsche első, kifejezetten versenyzésre szánt autója. 1500 köbcentis, léghűtéses, farmotoros volt, és mindössze 600 kiló, mert javarészt alumíniumból karosszálták.
Sokkal kisebb és könnyebb a 356-osnál,
emiatt lényegesen gyorsabb volt nála: alig 10 másodperc alatt gyorsult 62 mérföldre, azaz 100 kimométeres sebességre, ami ma már megmosolyogtató, mert egy hot hatch bármikor lenyomja. A végsebessége 130 mérföld lett, tehát megfutotta a 200-at.
Az 550 nagyon sikeres volt, 1965-ig 370 versenyre neveztek a típussal, ebből közel száz esetben végzett az első helyen, nálánál sokkal erősebb riválisokkal szemben állt helyt. Nemzetközi szinten is jól szerepelt, az 1954-es Mille Miglia versenyen a kategóriájában első lett, míg összesítettben a hatodik helyet szerezte meg, Hans Hermannal a volánnál.
Ha nem akar Angliáig utazni, vagy egy ötletünk: VW-buli a Hungaroringen
Autótörténeti különlegességek, tuning járművek és gyári állapotú oldtimerek lepik el a Hungaroringet a Volkswagen-találkozó keretében, 2016. október 1-én.
A különböző típusok idén is külön szekcióban kapnak helyet, így a Polo, a Passat, Scirocco, Corrado, Jetta/Bora/Vento tulajdonosok egy-egy csokorban parkolnak, különböző helyszíneken. A Transporterek és a Bogarak a Hippifaluban gyülekeznek. A nagyszínpad előtti rész a Golf generációkról szól. Itt autós szakemberekből álló zsűri választotta, valamiért érdekes kocsik állnak majd.
A hagyományokat folytatva az ötödik rendezvényen egy V-ös Golfot nyerhet a legszerencsésebb játékos a 100 forintos tombolán. Emellett vezetéstechnikai tréning, Volkswagen Driving Experience bemutató, off-road élménytúra, gokart verseny, mini drift, csocsóbajnokság, többféle női- és gyermekprogram, közlekedési park, tűzijáték és számos koncert várja a látogatókat. További infó a Volkswagen-találkozó Facebook oldalán.
Fogadják szeretettel kiküldött tudósítónk képeit egy 550 Spyderről, ami a Porsche múzeum tulajdona, nem az eladott darabról készült, de megközelíthető volt a Goodwood Revivalen, más érdekes Porschék mellett.
Kiállítottak a gyári felújított 550 Spider mellett egy 356-ost, valamint élőben lehetett megtekinteni egy motorfelújítást, ami a Porsche pavilonban zajlott. Szintén kiállították az egyik 1964-ben készült,
még 901-esként gyártott Porsche motorját,
amit a gyár 2014-ben vásárolt meg egy brandenburgi fészerből.
Az idős úr tulajdonában lévő autó azért nagyon különleges, mert a 300 009-es kezdetű sorozatból a 300.057-es alvázszámot kapta, így a ma ismert egyik legrégebbi, megmaradt 911-es Porschénak tűnő autóról beszélünk, ami még (a Peugeot jogi vitája előtt) 901-esként látta meg a napvilágot.
Volt ezen kívül más érdekes Porsche is, mégpedig a sajnos csak a fénykép készítésére alkalmas eszközök leadása után látható új Panamera mellett kiállított tanulmány, a 989-es. Erről lehet, hogy érdemes bővebben szót ejteni. Maga a tanulmány a Panamera létjogosultságát igyekezett vizsgálni, és nem más, mint egy 993-as elejű, és 996-os hátulsó formavilágát magán hordozó négyajtós.
Ezt annak idején a 928-as utódjának szánták, orrmotorral, 3,6-4,2 literig terjedő hengerűrtartalommal, és 300 lóerő körüli teljesítménnyel. Ugyan elölről nagyon hasonlított az éppen kifutó, hátulról pedig az épp újként megjelenő 911-esre, mégis orrmotoros volt, és
egyértelműen BMW-Mercedes konkurensnek szánták.
A projektből nem lett semmi, csak évek múltán a Panamera, ami sokkal kevésbé rombolja a 911-es évtizedek óta polírozott, gyémánt talapzatú nimbuszát, attól sokkal jobban eltérő külsővel. Természetesen a farmotoros kupé sem hiányozhatott Goodwoodból, egy gyári múzeumi példányt hoztak imádnivaló színben, csodás Vredestein Sprint Classic gumikon. És ez még csak a bemelegítés: cikksorozatunk folytatásában elszabadul a pokol a versenypályán.