Sokan spekuláltak arról, hogy mi lehet az a különleges dolog, ami miatt Elon Musk Tesla-vezér rendkívüli sajtótájékoztatót trombitált össze (majd három nappal elhalasztotta az egészet). Felmerült, hogy esetleg új autót (Model Y) mutat be a cég, netán lerántja a leplet a Model 3 szériaváltozatáról, de végül semmi ilyesmiről nem volt szó.
A Tesla "csupán" azt jelentette be, hogy jelentősen továbbfejlesztette az Autopilotot, a rendszer most már tényleg alkalmas lesz a teljes önvezetésre. Már ha a vezető továbbra is a kormányon tartja a kezét, mert ez Musk szerint maradt feltétel.
A fejlesztés az összes új Teslában megjelenik, így a Model 3-ban is elérhető lesz. Mostantól nyolc kamera pásztázza 360 fokos nézetben az autó környezetét, egyenként 250 méteres hatótávolsággal. A kamerákat tizenkét darab, alaposan átdolgozott, az akadályok érzékelésére szolgáló ultrahangos érzékelő egészíti ki, hatótávolságuk közel a kétszeresére ugrott.
A frissített radar jelfeldolgozási képessége nőtt, zuhogó esőn, ködön és porfelhőn is átlát. És mindezek mellett a fedélzeti számítógép számítási kapacitása is a negyvenszeresére bővült, hogy fel tudja dolgozni a megnövekedett adatmennyiséget.
Az úgynevezett 5-ös szintű önvezető rendszer még a Tesla saját tesztjein sem esett át, szóval egyelőre csak egy ígéret. A korábbi rendszer kap frissítéseket, de a képességei soha nem érik majd el ezt a szintet.