Egyre több a kritikus hang a Tesla Autopilot névre keresztelt önvezető megoldásával kapcsolatban, amely valóban kiforratlannak tűnik. Túl azon, hogy a rendszer bizonyítottan okozott már halálos balesetet (és gyanús egy legalább annyira furcsa kínai eset is), nem ritkák a koccanások, amelyek jelentőségét a gyártó igyekszik elbagatellizálni, vagy az autók vezetőire kenni a felelősséget.
Egy német közlekedésbiztonsági szervezet megbízásából nemrég több ezer kilométeres tesztet végeztek Európában az Autopilottal. Szakértők szerint a rendszer minimum két kritikus közlekedési helyzetben mondott csődöt.
Az egyik ilyennél a tesztelők sávelhúzásos autópálya-felújításhoz érkeztek, az Autopilot pedig nem tudott különbséget tenni a fehér és az ideiglenes sárga felfestések között, a fehér vonalakat követte volna.
Egy másik esetben egy frissen aszfaltozott, még burkolati jelek nélküli szakaszhoz érve a Tesla egy sztrádáról lehajtó autót követett volna, ha a tesztelők nem avatkoznak közbe.
A teszt során megállapították, hogy az Autopilot önálló sávváltásra képes megoldása különösen veszélyes, mivel a szenzorok hatótávolsága csak negyven méter hátrafelé. Ez túlságosan kevés ahhoz, hogy egy hátulról, nagy tempóval érkező autót időben azonosítani tudjon a rendszer.
A tesztelők megállapításai szerint a vészfékasszisztens és az ütközésre figyelmeztető rendszer is átlagon aluli teljesítményt nyújtott. A végső megállapítás szerint, amit a Tesla robotpilótának hív, az tulajdonképpen nem más, mint egy sáv- és távolságtartó rendszer néhány pluszfunkcióval, ami jelenlegi formájában komoly biztonsági kockázatot rejt magában.