Ritka alkalom, ha Donald Trumpot egy valóban általa vezetett autó kormánya mögött lehet látni, hiszen elfoglalt üzletemberként
limuzinok hátsó ülésén vagy helikopterrel utazik.
Az elnökválasztást saját Boeing 757-esével kampányolta végig, de nemsokára az US Air Force One repülőkre lesz jogosult, igaz, a két VC25A típusú, átalakított Boeing gép modernebbre cserélése régóta esedékes lenne.
Természetesen az elnöki autóflotta is rendelkezésére áll majd; érdekes, hogy pont itt is jövőre akarnak új modelleket beszerezni. Amerikai lapértesülések szerint újra a General Motors kapott megbízást a darabonként 1-1,5 millió dolláros limuzinok kifejlesztésére és legyártására, és amíg ezek elkészülnek, Trump valószínűleg a Barack Obama első elnöksége idején, 2009-ben beszerzett Cadillac CTS-ek egyikével jár majd. A „Bestia” néven emlegetett limuzin tulajdonképpen egy teherautóvázra épített gördülő páncélszekrény, 8,1 literes benzinmotorral és minimum 7 tonnás saját tömeggel.
Többféle becslés is napvilágot látott arról, mekkora vagyona van Donald Trumpnak, a Forbes magazin 4,1 milliárd amerikai dollárra becsülte. A sok érdekes és költséges hobbija közül az egyik az autó,
legendák keringenek gyűjteményéről,
de minden titkát láthatóan nem akarja nyilvánosságra hozni. Néhány érdekességnek a garázsából viszont híre ment, és ebből az derült ki, hogy egyáltalán nem kötelezte el magát az amerikai autóipar mellett, bár néhány helyi gyártmányt is begyűjtött.
Nagy rajongója a Rolls-Royce-nak, úgyhogy természetesen vett is egy Phantomot. A 12 hengeres limuzin a maga hatméteres hosszával (nyújtott változat) még amerikai léptékkel is óriási, a félmillió dolláros árat pedig Trump rajongását ismerve valószínűleg arany díszítésekkel és más extrákkal tornászhatta feljebb. De nem is ez a legizgalmasabb angol járműve, hanem az 1956-os évjáratú Rolls-Royce Silver Cloud, ami a milliárdos saját bevallása szerint az első saját autója volt. Pont abból a modellévből származik, amikor a Rollsban megjelent a légkondicionáló és a szervokormány.
Trump, aki apai ágról német ősökkel rendelkezik, az általa nagyra tartott minőségű Mercedeseket is kedveli, legalábbis ami a csúcsmodelleket illeti.
Régóta a Maybach-tulajdonosok szűk köréhez tartozik,
de nem lehet tudni, megvan-e még a hatliteres, biturbó motoros 62-es limuzinja. Biztos viszont, hogy halad a korral, és beszerezte az aktuális Mercedes S 600-as nyújtott kivitelű és páncélozott változatát. Példátlan fordulat lenne viszont, ha amerikai elnökként egy külföldi gyártmányban mutatkozna.
Egyik legkülönlegesebb autója német–angol koprodukcióban készült, és nem újdonság ugyan (2010-ig gyártották), de lenyűgöző formát és technikát kínál, nem mellesleg befektetésnek sem rossz. Ez nem más, mint a 2157 példányban gyártott Mercedes SLR McLaren, kompresszoros V8-as motorral (626 lóerővel) és 334 km/h-s végsebességgel. Az üzletember állítólag 544 ezer dollárért vásárolta, és az átvételt sem aprózta el: nem kis feltűnést keltve a Trump-torony előtt ült bele először.
Egyéb külföldi gyártású autóiról sok legenda kering, és állítólag legalább egy Ferrarija is van – de csak a lánya, Ivanka Trump volt bizonyíthatóan egy maranellói sportkocsi (F355 Spider) tulajdonosa. Biztos viszont, hogy az édesapának, vagyis Donaldnak van egy kék Lamborghini Diablo VT-je, összkerékhajtással és 492 lóerős, V12-es motorral.
Ahogy oly sok más járművén, ezen is szerepel a neve,
de nem az oldalát csúfították el óriási matricával, hanem egy kisebb „Donald Trump - Diablo 1997” plakettet ragasztottak rá.
Ami az amerikai felhozatalt illeti, sokan gondolják Chervrolet Camaro-tulajdonosnak, hiszen több fotón is pózol egy „Pace Car” matricás fehér kabrió vezetőülésében. Valójában nem az övé, csak az Indy 500 versenysorozat 100. évfordulóján vezette volna a felvezető autót, amitől végül egy botrány miatt el kellett állnia. Áll viszont valóban egy-két GM-gyártmány a garázsában, például egy értéktelennek tűnő Cadillac Allanté kabrió, amit 1987-től 1993-ig gyártottak a Mercedes SL ellenfeleként, az olasz Pininfarinától repülőn szállított karosszériával, de a siker elmaradt.
Valószínűleg senki sem csodálkozik azon, hogy a leendő elnök és családja az ügyes-bajos dolgok intézésére egy Cadillac Escalade SUV-t is bevet.
Az ilyen kolosszusok egyáltalán nem ritkák az Egyesült Államokban,
és nem is igazán botránkoznak meg az emberek a 6,2 literes benzinmotor tetemes városi fogyasztásán. Annál meglepőbb ugyanakkor, hogy Trump flottájában egy Tesla Roadster is áll, ami az innovatív amerikai gyártó első sorozatgyártású elektromos autója volt. De valahogy ez a páros is jól szimbolizálja, amit oly sokan hangoztatnak tulajdonosukról: az ellentétek embere.