Az új Fiesta legnagyobb újdonsága, hogy négy különböző változatot készítenek belőle. A Titanium, a Vignale és a sportos ST-Line mind külön egyéniség, ahogy a negyedik verzió, a kifejezetten SUV-szerű Active is, amely a VW Cross Polo riválisa lehet.
A szelid tekintetű új Fiesta nagyobb, biztonságosabb és természetesen takarékosabb lett elődjénél, de a pontos műszaki adatok egyelőre nem derültek ki a kisautóról.
Alaposan átdolgozták az utasteret is, a jól felszerelt modellekben hatalmas színes kijelző is pöffeszkedhet a középkonzol tetején. Jönnek a legújabb generációs vezetéstámogató extrák is, többek között adaptív tempomat és ütközésmegelőző rendszer is megjelenik a kínálatban.
A motorok között jönnek új háromhengeres szívó- és turbó benzinesek, és egy új dízel is, amely a valaha volt legerősebb lesz a Fiesta kínálatában.
Az egyliteres EcoBoost világelső funkcióval frissül, ez lesz az első háromhengeres motor, amelybe hengerlekapcsoló funkciót is építenek, alacsony terhelésnél két hengerrel működik majd a motor. Ez a technológia második lépcsőben a Focusban is megjelenik.