Az autógyártóknak csak nyűg a szigorúbb fogyasztási teszt
![fogyasztásmérés](https://cdn.origo.hu/2023/12/Znl02ok7pIJ_AAbfviaBHm95Yl7sJBHWZjS0DclQwvU/fill/1347/758/no/1/aHR0cHM6Ly9jbXNjZG4uYXBwLmNvbnRlbnQucHJpdmF0ZS9jb250ZW50LzJhY2YzMjhlNDY5ZjQ4OWViZGY4ZTdhNDhlZWI5NWI0.webp)
Az ACEA az Európai Bizottság első alelnökének, Frans Timmermansnak címzett levelében a valós használati körülményeket modellező RDE (Real Driving Emissions) tesztek bevezetésének "reálisabb" ütemezését szorgalmazza, mivel az megítélésük szerint nem ad elegendő időt az autógyártóknak a felkészülésre.
"A gyártóknak egyszerűen nem lesz elegendő idejük a járművek szerkezeti felépítésében, a motorok és a kipufogók kivitelében és a gyártósorok kialakításában megkövetelt változtatásokat végrehajtani"- mutatott rá Erik Jonnaert, az ACEA főtitkára.
A főtitkár hangsúlyozta ugyanakkor, hogy az ACEA elviekben támogatja az emissziós értékek mérésének a szigorítását.
A járművek emissziós értékeit az Európai Unióban a jövőben nem laboratóriumi, hanem valós használati körülmények között fogják megállapítani. Az első kísérleti mérések már a jövő év elején megkezdődnek, majd az eljárást 2017 szeptemberétől tervezik fokozatosan kötelezővé tenni.