A hideg idő beálltával minden évben számos helyen hallhatjuk a figyelmeztetést: 7 fokos hőmérséklet alatt nem biztonságos a nyári gumik használata, ideje téli garnitúrára váltani. Valóban, a nyári gumik nem alkalmasak a nedves, csúszós, esetleg havas utakon való közlekedésre: havon nem mindig tudnak megtapadni, és az út felszínén lévő vizet sem tudják olyan hatékonysággal elvezetni, mint a téli körülményekre optimalizált abroncsok. Az autók téli felkészítéséről itt írtunk bővebben.
A gumicserék azonban nem kis költségekkel és időráfordítással járnak, különösen, ha figyelembe vesszük, hogy kevesen használják ki igazán a téli gumikat. Az utóbbi években mindössze néhány nap volt, amikor valóban zord körülményekkel kellett szembenézniük a sofőröknek az utakon - nagy hóban ráadásul a téli gumi sem helyettesíti a hóláncot. Az autósok jó része ráadásul szinte kizárólag városban használja gépjárművét, ahol - amikor szükséges - sózzák az utakat.
A fenti okok miatt kezdtek elterjedni az úgynevezett négy évszakos gumik, amelyek kompromisszumos alternatívát nyújtanak a gumik cserélgetésére. A Business Lease flottakezelő szerint ezekre manapság egyre kevésbé igaz, hogy se nyári, se téli felhasználásra nem jók igazán, mert a mai technológiának köszönhetően a gyártók már elő tudnak állítani olyan abroncsokat, amelyek a hagyományos téli gumiktól eltérően - anyagösszetételüknek köszönhetően - nem kopnak meleg időben, ugyanakkor speciális barázdáltságuk miatt megállják helyüket az esős, latyakos utakon is.
A cég is elismeri ugyanakkor, hogy ezek az abroncsok továbbra is kompromisszumos megoldást jelentenek. Extrém időjárási körülmények között a négy évszakos gumik könnyen elvéreznek, kisebb autók elsősorban városban történő használata esetén azonban felesleges lehet a téli és nyári szettek folyamatos cserélgetése.