Az orrkialakításában a Ford Mustangra, illetve a Chevrolet Camaróra hasonlító, de azoktól eltérően négyajtós sportszedán kialakítású új Lada nagy piaci siker lehetne régiónkban. Pedig szimpla kerek lámpás frontjával nem elsősorban az amerikai sportautókat, hanem a régi Zsigát idézi, és ez a hátuljára is igaz.
Arról is szólnak az orosz hírek, hogy a Lada-gyár legújabb termékét
kétliteres turbómotorral látnák el, amely 200 lóerő leadására képes.
A fogyasztása a hírek szerint meglehetősen pénztárcabarát lenne: országúton négy és fél, míg a városi forgalomban 6 liter benzinnel is beérné 100 kilométerenként, bár, mint tudjuk, a gyári fogyasztási adatok általában köszönőviszonyban sem állnak a valósággal.
Az új Lada hivatalos gyári típusmegjelölése azonos lenne a legendás ezerkettes Zsigáéval, azaz a VAZ 2101 jelzés szerepelne a forgalmi engedélyben. Az oroszok közt „kopejkának” is becézett típus idei reinkarnációjának ára egyelőre nem ismert – írja a 2DRIVE.ru.
Nem véletlenül használunk azonban feltételes módot,
a koncepciót ugyanis nem a VAZ gyár alkotta,
hanem egy orosz dizájner, Szergej Pavlovics. Ennél azért tovább, tanulmányautó-fázisig jutott el a Trabant reinkarnációja (elektromos NT), és a bestiális, Audi R8-alapú, szörnyeteggé alakított Skoda 110 R-ből is legalább elkészült egy járóképes darab.
Ha tehát megépül járóképes koncepcióautóként új Lada 2101, legfeljebb akkortól érdemes komoly lehetőségként gondolni rá. De onnantól is a gyártón múlik, lát-e fantáziát egy ilyen rétegmodellben: erre valószínűleg igen a válasz, ha van mögötte megfelelő tőke.