Az intézet felmérése szerint az áprilisban vásárolt autóknak mindössze
23,8 százaléka volt dízel
(Németországban), ami
a legalacsonyabb arány a kis lökettérfogatú benzines autókat támogató 2009-es roncsprémium óta.
Ferdinand Dudenhöffer egyetemi professzor, a CAR intézet vezetője szerint elsősorban az Euro 6-os dízelmotorok valós közlekedési körülmények között a megengedettnél magasabb károsanyag-kibocsátását kimutató mérések riasztják el a vásárlókat a dízeles modellektől.
A bizonytalan jövő egyre nagyobb szerepet játszik a vásárlói döntésekben - mutatott rá, megjegyezve, hogy
az Euro 6-os dízelek vásárlói zsákbamacskát vesznek"
a számos városközpontban kilátásba helyezett behajtási tilalom miatt.
A professzor arra szólította fel az autógyártókat, hogy az eladások további csökkenésének megállítása érdekében "Euro 6 plus" tanúsítvánnyal garantálják a dízel járművek küszöbérték alatti károsanyag-kibocsátását valós közlekedési helyzetekben is.