Bár 2018-ban, amikor piacra kerül, a Ferrari legolcsóbb modellje lesz az egy olasz faluról elnevezett Portofino, a százas sprint neki sem tart tovább 3,5 másodpercnél, és a végsebessége is meghaladja majd a 320 km/h-t. Soha rosszabb belépő modellt.
Az előre beépített 3,9 literes V8-as turbómotor a California T-ből ismert blokk továbbfejlesztett változata új dugattyúkkal, hajtókarokkal, szívórendszerrel, leömlővel és kisebb ellenállású kipufogóval.
560 helyett 600 lóerőt ad le a motor, a 760 Nm-es nyomaték az alsó sebességfokozatokban korlátozva van, hogy olyan érzés legyen vezetni a Portofinót, mintha egy lineáris erőleadású szívómotor hajtaná.
Az új kabrió állítólag sokkal könnyebb és merevebb karosszériát kapott, mint a California, de a konkrét adatokat még nem árulták el, csak a tömegeloszlását: 46 százalék jut előre, és - nyilván a bonyolult és nehéz tetőmechanizmus miatt - 54 százalék hátra.
Hidraulikus helyett elektromos szervót kapott a kormánymű, és 7 százalékkal közvetlenebb az áttételezése, de ez állítólag nem megy a nagy sebességnél mutatott stabilitás rovására. Hátul a Ferrari legújabb elektronikus sperrdiffije, az E-Diff 3 osztja el a nyomatékot a két kerék között, a mágneses elven működő, adaptív lengéscsillapítás alapáron jár.
A Portofino világpremierje a szeptemberi Frankfurti Autószalonon lesz.