A Yaris sportváltozata, a GRMN egyedülálló a sportos ferdehátúak (hot hatch-ek) között, mert a motorja nem turbós, hanem kompresszoros feltöltésű. Ez a fogyasztásnak nem tesz jót, viszont javul tőle a gázreakció és az alsó fordulatszám-tartományban is erős marad a motor. A 1,8 literes négyhengeres
teljesítménye 212 lóerő, nyomatéka 250 Nm,
amik imponáló adatok a kiskategóriában, akárcsak a 6,3 másodpercig tartó gyorsulás és a 230 km/órás végsebesség.
A GRMN megerősített, ültetett és keményített futóművet kapott, és az első rugótornyokat merevítés köti össze. A tesztelést és a hangolást a Nürburgring Nordschleifén végezték (erre utal az N betű a nevében). Szerencsére
egy mechanikus önzáró differenciálművet is beépítettek a sport Yarisba,
hogy könnyebben adja át az erejét az útra, és csökkenjen az orrtolás, ha kanyarban ad gázt a sofőr. Nagyteljesítményű fékrendszert is kapott a Yaris, nagyméretű hűtött féktárcsákkal és négydugattyús első féknyergekkel.
Bár a GRMN a többi Yarishoz hasonlóan Franciaországban készül, csak 400 darabot kap Európa a limitált gyártás miatt. Ennek 1 százaléka, 4 darab autó jut Magyarországra, ahol 10 030 000 forint lesz az alapára. Ez az összeg több mint a konkurens hot hach modelleké, sőt, ebből még egy hátsókerék-meghajtású GT86 sportautó is kijön, igaz, a Yaris erősebb és gyorsabb is nála.
Frankfurtban bejelentették azt is, hogy jönnek a sportos, erősített hibridek. Kiderült, hogy
a vásárlók már régóta rágták a Toyota fülét,
hogy készítsen erősebb hibrideket, mivel a Priusban, Aurisban és C-HR-ben rendelkezésre álló 122 lóerő kevés a dinamikus autózáshoz.
Már biztos, hogy az első ilyen modell a tavaly óta kapható kompakt crossoverből, a C-HR-ből készül majd, a Hy-Power-nek hívott sportverziót szériaközeli tanulmányként állították ki Frankfurtban egyedi optikai kiegészítőkkel, speciális fényezéssel és 20 colos felnikkel. A pontos műszaki adatokat és a bevezetés időpontját 2018 elején közli majd a Toyota.