A Volvo elhozott egy példányt a legújabb és legkisebb szabadidő-autójából, az XC40-ből a Váci úti szalonjába, ahol az újságírók megnézhették, de vezetni még nem lehetett. A
4,44 méter hosszú SUV
az Audi Q3, a BMW X1, a Jaguar E-Pace, a Range Rover Evoque és a Mercedes GLA ellenfele, de mindnél fiatalosabbnak néz ki, amit az eltérő színben kérhető tető is hangsúlyoz.
Belül nagyon hasonlít az XC60-ra és az XC90-re, ismerős a 12,3 colos digitális műszerfal és a 9 colos álló helyzetben beépített központi érintőképernyő is. Négy felnőtt viszonylag kényelmesen elfér a kocsiban, de
a hátul ülőknek rosszabb dolga van:
szűkös ajtónyíláson át szállhatnak be, kicsi az ablakuk, és az ülőpad is alacsonyan húzódik, emiatt nem támasztja meg eléggé a combot. Szerencsére az érezhető-tapintható minőség és a felhasznált anyagok a nagyobb Volvókat idézik.
Számos ötletes megoldással javították a használhatóságot a svéd mérnökök, az ülések alatt fiókok várják az apró holmikat, az első ajtózsebekbe laptopok is beleférnek a hangszórók áthelyezése miatt, sok a pohártartó, és a könyöklőben kivehető szemetest is kialakítottak.
Egy indukciós töltésre képes dobozba kell tenni a mobiltelefonokat, az Apple Car Play és az Android Auto kapcsolódás is alapáron jár.
A duplapadlós csomagtartó 460 literes,
a kalaptartót az alul kialakított helyre be lehet tenni, ha nagyobb tárgyakat kell szállítani, síléc-alagút is van.
A T3 nevű alapváltozatot egy új, 150 lóerős háromhengeres benzines turbó hajtja, a 197 lóerős T4 és a 250 lóerős T5 kétliteres motorja viszont már négyhengeres. A dízelek közül a D2 122 a D3 150, a D4 190 lóerős, dupla turbós D5-öst egyelőre nem terveznek.
A gyengébb XC40 változatok gyártása jövő áprilisban indul,
addig csak a D4 és a T5 változatok lesznek elérhetőek 12,35, illetve 12,55 millió forintos alapáron. Ez elsőre soknak tűnhet, de ebben már benne van a nyolcfokozatú automataváltó, a Haldex-rendszerű összkerékhajtás és a gazdag felszereltség is.
2019-ben érkezik a konnektoros hibrid
verzió T5 Twin Engine néven, aminek hajtáslánca az 1,5 literes benzinmotorból, egy hétfokozatú duplakuplungos sebességváltóból, és egy ebbe beépített villanymotorból áll. A komplett hajtásrendszer összteljesítménye 250 lóerő, a 9,7 kilowattórás, padlóba rejtett akkumulátor 50 kilométeres elektromos hatótávot biztosít.
A Volvo hű maradt önmagához, az XC40-be is annyiféle biztonsági rendszert épít be, amennyit egy másik gyártó sem kínál a hasonló méretű modelljéhez. Ezek egy része persze feláras, mint például a
130 km/óráig használható robotpilóta,
360 fokos kamerarendszer, a frontális és keresztirányú ütközéseket megakadályozó kormányzás-asszisztens, és az útfelület elhagyását érzékelő, ütközésre felkészítő rendszer is, de a sávtartót, táblafigyelőt, fáradtságra figyelmeztető rendszert például alapáron adják majd.
Szintén nem feláras a 60 km/óráig az ütközést megakadályozni képes, gyalogosra, kerékpárosra, nagytestű állatra és másik járműre is reagáló City Safety koccanásgátló, ami a legfejlettebb vészfékező rendszer a piacon.