A BMW sportrészlege, az M GmbH közel 20 éve működik együtt a MotoGP-t szervező Dorna Sporttal és biztosítja évről-évről a motorversenyek királykategóriájának biztonsági autóját. A legújabb modell a BMW M5-re épül, de számtalan ponton módosították az utcaihoz képest.
A Safety Car képességeinek egyik kulcsa az M xDrive összkerékhajtás, mely akár a teljes motorerőt is képes egyetlen hátsó kerékre irányítani. Ez az erő márpedig nem kevés, a 4,4 literes, duplaturbós V8-as benzinmotor 600 lóerő és 750 Nm leadására képes.
A Garchingben található BMW M Manufaktur munkatársai alakították át az M5-öt MotoGP Safety Car-rá, a kiegészítő elemek közé tartoznak a különféle szénszálas alkatrészek, mint például az oldalsó küszöbök, a hátsó spoiler, az elülső vese-alakú rács, a külső visszapillantótükör, vagy a légbeömlő lécek. A kipufogórendszer titániumból készül, szénszálas kipufogóvéggel rendelkezik, és kifejezetten a versenypályán történő használatra tervezték.
Az orr-rész légbeömlő nyílása egy prototípus, amelyet kifejezetten a Safety Car számára fejlesztettek, a motorháztető reteszelési megoldását pedig versenyautóktól kölcsönözték. A tetőn található lapos fénysáv modern LED technológiát alkalmaz, és speciálisan kialakított vezérlőn keresztül irányítható.
Az új Safety Car a MotoGP szezon utolsó versenyhétvégéjén (november 10-12.), a spanyolországi Valenciában mutatkozik be és a teljes 2018-as szezonban vezetni fogja a versenysorozat biztonsági autó flottáját.