A Los Angeles-i Autószalon előtt hivatalosan is leleplezte a Nissan prémiummárkája, az Infiniti az új szabadidő-autóját. A QX50 első nemzedéke (amit korábban EX-nek hívtak) a hihetetlen mérteket öltött SUV-láz ellenére Európában alig talált vásárlót, a most bemutatott utód viszont divatosabb formájának, nagyobb helykínálatának és forradalmi benzinmotorjának köszönhetően jóval népszerűbb lehet. Persze nem lesz könnyű dolga, az új Audi Q5-től, BMW X3-tól, Jaguar F-Pace-től, a Lexus NX-től, a Mercedes GLC-től és a Volvo XC60-tól kell majd vevőket elcsábítania.
Megkönnyítheti a dolgát, hogy
olyan benzinmotorral szerelik, amihez foghatót egyik vetélytárs sem kínál.
A 20 éven át fejlesztett, kétliteres, négyhengeres VC-Turbo különlegessége ugyanis, hogy egy trükkös mechanizmus segítségével (aminek működését a fenti videón lehet megnézni) a sűrítési arányát 8:1 és 14:1 között szabadon változtatja, előbbi a sportos, utóbbi a takarékos autózást segíti. Az új motor legnagyobb teljesítménye 272 lóerő, legnagyobb nyomatéka 380 Nm.
Különleges technikájának (és a downsizingnak) köszönhetően 35 százalékkal fogyaszt kevesebbet a VC-Turbo, mint az elődben szolgált 320 lóerős, 3,5 literes V6-os szívómotor, vagyis a hivatalos mérési ciklus szerint
11,3 helyett 7,3 liter benzinnel is megelégszik.
Ráadásul fürgébb is lett vele a QX50, a százas sprint például 6,4 helyett már csak 6,3 másodpercig tart.
Kizárólag fokozatmentes automata váltóval készül majd az új Infiniti, de az már a vevőn múlik, hogy első- vagy összkerék-meghajtással kéri-e. Előbbivel 0,4 másodperccel romlik a gyorsulás, de 5 százalékkal javul a fogyasztás.
A vadonatúj padlólemezre épített luxusterepesről azt ígéri az Infiniti, hogy a kategória legtágasabb utasterével rendelkezik, ráadásul a csomagtartó is 895 literes. A luxus SUV forgalmazása körülbelül egy év múlva kezdődhet meg Európában.