A BMW a sok, már korábban kiszivárogtatott újdonsága mellett egy valódi világpremiert is tartogatott frankfurti szalonra, az i Vision Dynamics tanulmányautóét. Már hivatalos, hogy
a 4,8 méter hosszú négyajtós kupéból lesz majd 2021-ben az új i5,
ami az i3 és az i8 közötti űrt hivatott betölteni.
A lapos kocsi sziluettje szinte pont úgy néz ki (még a színük is hasonló) mint az Audi Aicon tanulmányé, amelyet egy nappal korábban lepleztek le. Úgy tűnik, a BMW-nél már a "nyúlfog-dizájnban" látják a jövőt, ugyanis a villanyautó mellett a hibrid X7 i Performance tanulmány orrán is hasonlóan magas veséket alakítottak ki.
A tisztán elektromos hajtású i Vision Dynamics kevesebb mint 4 másodperc alatt gyorsulhat fel 100 km/órára,
a hatótávja pedig állítólag eléri majd a 600 kilométert.
Klaus Fröhlich fejlesztési vezető Frankfurtban elmondta, hogy a komoly hatótáv annak lesz köszönhető, hogy az autóban ötödik generációs elektromos hajtás lesz, ami hatékonyabb motorokat és nagyobb energiasűrűségű akkumulátort jelent.
Fröhlich szerint a BMW 2025-ben, elsőként fogja bevezetni a teljesen megbízható, 5-ös szintű önvezetési képességet valamelyik i modellben, ami azt jelenti, hogy
ez a kocsi már városban is képes lesz önállóan mozogni.
Ebben az évben a BMW már 25 villanymotoros autót kínál majd a vevőknek, ebből 12 lesz tisztán elektromos, a többi konnektoros hibrid.
Már fejlesztik az szintén Frankfurtban bemutatott, harmadik generációs X3 tisztán elektromos változatát, és dolgoznak egy nagyobb méretű elektromos szabadidő-autón is, ami valószínűleg az i7 nevet kapja majd, de a projekt a gyárban még iNext néven fut.