A különleges prototípus számos átalakításon esett át és kalandos utat járt be, míg végre a Közlekedési Múzeumhoz kerülhetett.
Az Ikarus 438.K1 típusú autóbusz 1996-ban gördült le a gyártósorról, mindössze egy példány készült belőle.
A különleges „öszvér" verzió célja az volt, hogy az Ikarus 280-as változat helyett a 400-as szériát vásárolják az orosz piacon. A 280-as modellnél jóval drágább és sokkal korszerűbb
438-as azért rendkívüli, mert a 280-as szerkezetét kapta, megjelenése viszont a 400-as típuscsaládot idézi.
A jármű egészen 2016 elejéig szállított utasokat,
majd Ceglédre vontatták, hogy ott felújítsák, azonban a komoly szerkezeti problémák felderítése után erről lemondtak. Ezután a Múzeum a Volánbusz Zrt.-vel sikeres együttműködésben mentette meg a járművet az utókor számára.
A Közlekedési Múzeum mindent megtesz azért, hogy az Ikarus-örökség minden elérhető járműve, modellje, archív anyaga és fotógyűjteménye egy helyen legyen megtalálható, elérhető és kutatható, látogatható. Ennek jegyében vásárolta meg a múzeum 2016-ban az utolsóként legyártott faros Ikarusok egyikét és hozta haza tavaly az egyik utolsó Ikarus autóbuszt, egy angliai megrendelésre épített Ikarus 489 Polarist.