Ma még csak a Tesla Model X az egyetlen prémium kategóriás elektromos SUV a piacon, de pár hónap múlva kapható lesz már az Genfben bemutatott Jaguar I-Pace, és még idén megérkezik a Mercedes EQ C is. Természetesen az Audi sem akar lemaradni,
már a végső simításokat végzik az elektromos szabadidő-autón,
az E-tronon, amely szoros rokonságban áll a Porsche készülő villanyautójával, a Mission E-vel.
A sorozatgyártás beindításáig közel 250 kísérleti jármű futja világszerte extrém körülmények között tesztjeit, egy ilyen példányt hoztak el Genfbe is. Az álcázás alatt egy, a korábbi tanulmányoknál visszafogottabb külsejű, közepes nagyságú SUV rejtőzik, amelynek
hajtásáról három villanymotor gondoskodik
egy kardántengely nélküli, e-quattro összkerékhajtási rendszerben.
Állítólag a beltér tágassága és kényelme egyaránt az Audi felsőkategóriás modelljeinek felel meg, és
az E-Tron alapára sem lesz sokkal több, mint egy A6-osé.
Többféle változatot dobnak majd piacra kisebb és nagyobb kapacitású akkumulátorokkal, erősebb és gyengébb villanymotorokkal. Az szinte biztos, hogy az 500 lóerő teljesítményű csúcsváltozat hatótávolsága eléri majd az 500 kilométert, mert a 2015-ös tanulmány erre már képes volt.
Az Audi e-tron sorozatgyártású változata az augusztus végi Brüsszeli Autószalonon mutatkozik be, és 2018 végén érkezik az európai piacokra. Gyártását nem Győrben, hanem az Audi brüsszeli, széndioxid-semleges üzemében végzik majd.
„Az Audi első tisztán elektromos hajtású modellje fontos mérföldkő a vállalat jövője szempontjából" – hangsúlyozta Rupert Stadler, az Audi igazgatótanácsának elnöke.
„2020-ra már három tisztán elektromos modell szerepel majd kínálatunkban:
a SUV-modell mellett az Audi e-tron Sportback concept sorozatgyártású változataként egy négyajtós Gran Turismo, valamint egy alsó középkategóriájú modell. Még 2025 előtt több mint húsz tisztán elektromos és hálózatról tölthető (plug-in) hibrid hajtásrendszerű gépkocsival jelenünk meg a piacon" – folytatta az Audi-vezér Genfben.