A márciusi Genfi autószalonon ünnepli világpremierjét az Audi A6 új, ötödik nemzedéke, ami az A8-as szinte minden műszaki újdonságát megkapta. Például
széria lesz az enyhe hibrid rendszer,
amivel 0,7 literes fogyasztáscsökkenés érhető el. Ez a fékenergiát visszatáplálja, és a villanymotorral besegít a hajtásba, 55 és 160 km/óra között még a motort is le tudja kapcsolni, hogy „vitorlázzon" a kocsi. Később lesz konnektoros hibrid verzió is, ami megkaphatja majd a zöld rendszámot nálunk.
Csak két motor lesz elérhető a bevezetéskor:
a háromliteres, 340 lóerős V6-os biturbó benzines és az ugyanekkora dízel 286 lóerővel és 620 Nm nyomatékkal, később persze lesznek négy és nyolchengeresek is.
Az összkerékhajtás széria hat hengertől felfelé,
de nem mindegy, milyen motorhoz kapjuk: a dízelhez kifinomultabb, központi önzáró differenciálműves, állandó összkerekes, klasszikus Quattro rendszert adnak, míg a benzineshez olyat, ami csak akkor kapcsolja be a hátsó kerekeket a hajtásba, ha az elsők megcsúsznak (Quattro Ultra), hogy takarékoskodjon a fogyasztással.
Ez az első A6 generáció, amit
már csak automatikus váltóval lehet megvenni,
mivel az elődből mindössze minden 20. autót vettek meg kézi váltóval, ezért nem érte meg az újból is kínálni ilyet. Azért is jó, hogy alapáras az automata (a dízelhez hagyományos, a benzineshez dupla kuplungos), mert ezzel mind a 37 (!) db vezetéstámogató rendszer könnyebben tud együtt dolgozni.
Például a távirányítással, mobiltelefonról vezérelt önparkoló funkció és a lézerszkennert is használó,
világújdonságnak számító 3-as szintű önvezető rendszer is,
amelyet egyébként jogi akadályok miatt először csak német autópályákon lehet majd használni, 60 km/óráig.
A 4,94 méter hosszú új A6-os 7 mm-rel hosszabb, 12 mm-rel szélesebb, 2 mm-rel magasabb elődjénél, a kerekei 17-21 colosak lehetnek, a csomagtartó változatlanul 530 literes, de nagyobb lett a nyílása. Még a legkönnyebb A6 is 1575 kilót nyom, vagyis
25 kilóval nehezebb az elődnél,
amiről a hibrid rendszer, főleg a padlóba rejtett lítium-ion akkumulátor tehet.
Négyféle futómű is rendelhető: két passzív rendszer kényelmes vagy sportos hangolással, egy adaptív lengéscsillapítós acélrugós és egy változtatható hasmagasságú légrugós. Az A8-hoz készített, úthibákra előre reagáló, villanymotoros feszítésű, 48 V-ról üzemelő aktív futómű nem rendelhető, a változó áttételű első kormányzással kombinált
aktív hátsókerék-kormányzás
viszont igen. Ez 5 fokkal képes elforgatni a hátsó kereket, kis sebességnél az elsőkkel ellentétes, nagy sebességnél párhuzamos irányba.
A felső-középkategóriás német limuzin értékesítése júniusban kezdődik Európa-szerte,
ősszel mutatkozhat be a kombi
és a többi motorváltozat. Nagy valószínűséggel az Avantból ismét lesz majd terepes Allroad és sportos RS6 verzió is.