Mindenkit átver az új BMW: SUV-nak tűnik, pedig hot hatch – BMW X2-menetpróba

BMW X2 sajtótájékoztató
BMW X2 sajtótájékoztató. 2018.03.13
Vágólapra másolva!
A bajor márka szabadidő-autója divatos megjelenésével és élményszerű vezetésével a fiatal korosztálynak szól, kár, hogy a futóművét nem a magyar utakra tervezték.
Vágólapra másolva!
BMW X2 sajtótájékoztató
BMW X2 sajtótájékoztató
BMW X2 sajtótájékoztató
BMW X2 sajtótájékoztató
BMW X2 sajtótájékoztató
BMW X2 sajtótájékoztató
BMW X2 sajtótájékoztató
BMW X2 sajtótájékoztató
BMW X2 sajtótájékoztató
BMW X2 sajtótájékoztató
BMW X2 sajtótájékoztató
BMW X2
BMW X2 sajtótájékoztató
BMW X2 sajtótájékoztató
BMW X2 sajtótájékoztató
BMW X2 sajtótájékoztató
BMW X2 sajtótájékoztató
BMW X2 sajtótájékoztató
BMW X2 sajtótájékoztató
BMW X2 sajtótájékoztató
BMW X2 sajtótájékoztató
BMW X2 sajtótájékoztató

A BMW valószínűleg kétségbeesetten igyekszik visszaszerezni a Mercedestől az első helyet a világ prémium autógyártói között, különben mi másért mutatná be sorra az olyan modelleket, amik példa nélkül állnak a márka történetében. Amikor a magas építésű szabadidő-autókat (amiket a márka valamiért SUV helyett SAV-nak nevez), sőt, már azok kupésított változatait (X4, X6) is kezdtük megszokni, jöttek a ferdehátú GT modellek és a négyajtós GranCoupék, aztán pár éve már a családi egyterűk is.

BMW X2 sajtótájékoztató
BMW X2 sajtótájékoztató
BMW X2 sajtótájékoztató
BMW X2 sajtótájékoztató
BMW X2 sajtótájékoztató
BMW X2 sajtótájékoztató
BMW X2 sajtótájékoztató
BMW X2 sajtótájékoztató
BMW X2 sajtótájékoztató
BMW X2 sajtótájékoztató
BMW X2 sajtótájékoztató
BMW X2
BMW X2 sajtótájékoztató
BMW X2 sajtótájékoztató
BMW X2 sajtótájékoztató
BMW X2 sajtótájékoztató
BMW X2 sajtótájékoztató
BMW X2 sajtótájékoztató
BMW X2 sajtótájékoztató
BMW X2 sajtótájékoztató
BMW X2 sajtótájékoztató
BMW X2 sajtótájékoztató

Nem lehet ezt könnyű megemészteni egy keményvonalat márkafannak, akinek az igazi autót egy hosszában beépített sorhatos motorral szerelt, hátsókerék-meghajtású, lapos sportszedán, esetleg kétajtós kupé jelenti. A BMW azonban nem állt le, és lassan már az összes lyukat betömi az autópiacon,

azokat is, amelyet talán nem is léteztek korábban.

Jön az új 8-as háromféle karosszériával, és lassan teljes lesz az X modellcsalád is: év végén érkezik a Range Rover-vetélytárs X7, most pedig az X1-alapokra épített, fiataloknak szánt X2-t mutatták be, ami a legkisebb terepkupé a kínálatban.

Mitől lenne kupé?

Ha jobban megnézzük, az X2 mégsem annyira terepkupé, mint a nagyobb testvérei. Álmunkból felkeltve is felismerünk az X6-ot, és a méretarányosan kicsinyített változatát, az X4-et is. Ez azonban nem hasonlít rájuk, keresztmotoros elrendezése miatt teljesen mások az arányai, inkább egy enyhén megemelt

alsó-középkategóriás kompaktnak tűnik

a rövid orrával és túlnyúlásaival.

BMW X2 sajtótájékoztató
BMW X2 sajtótájékoztató
BMW X2 sajtótájékoztató
BMW X2 sajtótájékoztató
BMW X2 sajtótájékoztató
BMW X2 sajtótájékoztató
BMW X2 sajtótájékoztató
BMW X2 sajtótájékoztató
BMW X2 sajtótájékoztató
BMW X2 sajtótájékoztató
BMW X2 sajtótájékoztató
BMW X2
BMW X2 sajtótájékoztató
BMW X2 sajtótájékoztató
BMW X2 sajtótájékoztató
BMW X2 sajtótájékoztató
BMW X2 sajtótájékoztató
BMW X2 sajtótájékoztató
BMW X2 sajtótájékoztató
BMW X2 sajtótájékoztató
BMW X2 sajtótájékoztató
BMW X2 sajtótájékoztató

Nem tudjuk, hogy a korábbi BMW dizájnigazgató, a szakma egyik legtehetségesebbjeként számon tartott Karim Habib miért hagyta el a márkát tavaly januárban az Infiniti kedvéért, mindenesetre az látszik, hogy nagy a fluktuáció a bajorok formatervezési részlegén, és nincs egyértelmű irány, amerre a formanyelvük tartana. Az én szememben az X2 is ezt a bizonytalanságot tükrözi.

BMW X2 sajtótájékoztató
BMW X2 sajtótájékoztató
BMW X2 sajtótájékoztató
BMW X2 sajtótájékoztató
BMW X2 sajtótájékoztató
BMW X2 sajtótájékoztató
BMW X2 sajtótájékoztató
BMW X2 sajtótájékoztató
BMW X2 sajtótájékoztató
BMW X2 sajtótájékoztató
BMW X2 sajtótájékoztató
BMW X2
BMW X2 sajtótájékoztató
BMW X2 sajtótájékoztató
BMW X2 sajtótájékoztató
BMW X2 sajtótájékoztató
BMW X2 sajtótájékoztató
BMW X2 sajtótájékoztató
BMW X2 sajtótájékoztató
BMW X2 sajtótájékoztató
BMW X2 sajtótájékoztató
BMW X2 sajtótájékoztató

Érezték a dizájnrészlegen, hogy ezt a formát még egy rekesz helles Bier elfogyasztása után sem fogja senki kupénak nézni a viszonylag lapos tető és a kis ablakok ellenére sem, ezért kétségbeesésükben

kitalálták, hogy a vaskos-C-oszlopok közepére is tesznek egy-egy emblémát.

Ezzel megteremtették a kapcsolódási pontot a 60-as 70-es évek legendás BMW kupéival, a 2000 CS-vel és a 3.0 CS-vel, bár utóbbiak nem biztos, hogy hozzájárultak volna ehhez. Mindenesetre a lakótelepi szarkák kedvelni fogják az X2-t, mert autónként kétszer annyi emblémát tudnak majd róla lefeszegetni.

BMW X2 sajtótájékoztató
BMW X2 sajtótájékoztató
BMW X2 sajtótájékoztató
BMW X2 sajtótájékoztató
BMW X2 sajtótájékoztató
BMW X2 sajtótájékoztató
BMW X2 sajtótájékoztató
BMW X2 sajtótájékoztató
BMW X2 sajtótájékoztató
BMW X2 sajtótájékoztató
BMW X2 sajtótájékoztató
BMW X2
BMW X2 sajtótájékoztató
BMW X2 sajtótájékoztató
BMW X2 sajtótájékoztató
BMW X2 sajtótájékoztató
BMW X2 sajtótájékoztató
BMW X2 sajtótájékoztató
BMW X2 sajtótájékoztató
BMW X2 sajtótájékoztató
BMW X2 sajtótájékoztató
BMW X2 sajtótájékoztató

Kellemes csalódás a helykínálat

A BMW-k általában szűkebbek annál, mint ahogy kinéznek, az X2-nél ez viszont pont fordítva van. Négy felnőtt teljesen kényelmesen elfér benne, még hátul is bőséges a lábtér, és kényelmes pozícióban lehet ülni, mert az ülőlapok hiába rövidek, legalább kellően magasan vannak és jól formázottak.

Csak 185 centis magasságtól lehet szűk a hátsó fejtér,

de a lábtér még nekik is elegendő. Nem lehet sínen tologatni a hátsó ülést, de nincs is rá szükség, mert a csomagtartó tisztességes méretű, 470 literes, a padló alatt nem pótkerék, hanem egy nagy rekesz és defektjavító készlet rejtőzik.

BMW X2 sajtótájékoztató
BMW X2 sajtótájékoztató
BMW X2 sajtótájékoztató
BMW X2 sajtótájékoztató
BMW X2 sajtótájékoztató
BMW X2 sajtótájékoztató
BMW X2 sajtótájékoztató
BMW X2 sajtótájékoztató
BMW X2 sajtótájékoztató
BMW X2 sajtótájékoztató
BMW X2 sajtótájékoztató
BMW X2
BMW X2 sajtótájékoztató
BMW X2 sajtótájékoztató
BMW X2 sajtótájékoztató
BMW X2 sajtótájékoztató
BMW X2 sajtótájékoztató
BMW X2 sajtótájékoztató
BMW X2 sajtótájékoztató
BMW X2 sajtótájékoztató
BMW X2 sajtótájékoztató
BMW X2 sajtótájékoztató

A kipróbált M-csomagos tesztautóban az első sportülések elég szorosan tartották a felsőtestet, hiába lehet elektromosan állítani az oldaltartást, a mázsa feletti sofőröknek mindenképpen szűkös lesz. Két centivel alacsonyabban ül az ember elöl az X2-ben, mint a kevésbé sportos X1-ben, ezért

eléggé személyautós a vezetői pozíció,

épp csak egy kicsivel van magasabban az ülés, hogy könnyű legyen ki- és beszállni. A BMW-sen vastag karimájú kormányt elképesztően széles tartományban lehet kihúzni és föl-le állítgatni.

BMW X2 sajtótájékoztató
BMW X2 sajtótájékoztató
BMW X2 sajtótájékoztató
BMW X2 sajtótájékoztató
BMW X2 sajtótájékoztató
BMW X2 sajtótájékoztató
BMW X2 sajtótájékoztató
BMW X2 sajtótájékoztató
BMW X2 sajtótájékoztató
BMW X2 sajtótájékoztató
BMW X2 sajtótájékoztató
BMW X2
BMW X2 sajtótájékoztató
BMW X2 sajtótájékoztató
BMW X2 sajtótájékoztató
BMW X2 sajtótájékoztató
BMW X2 sajtótájékoztató
BMW X2 sajtótájékoztató
BMW X2 sajtótájékoztató
BMW X2 sajtótájékoztató
BMW X2 sajtótájékoztató
BMW X2 sajtótájékoztató

Igényes anyaghasználatával, érdekes textúráival és tagolt formáival a műszerfal méltó a prémium jelzőre, de az 2018-ban már

fura, hogy felárért sem lehet digitális műszeregységet rendelni.

Az iDrive már a legújabb, érintőképernyős generációhoz tartozik, de a hagyományos forgótárcsája is megmaradt, közepén az írásra alkalmas tapipaddal. Sokféle vezetéstámogató rendszer vásárolható extraként csomagban, de tudni kell, hogy a 219 ezer forintba kerülő radaros tempomat csak 140 km/óráig működik, ami nem csak Németországban jelenthet gondot.

Kattintson a második oldalra, ha kíváncsi, milyen vezetni az X2-t!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!